طرز تهیه نان باگت حرفه ای خانگی و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه نان باگت

طرز تهیه نان باگت گرد خانگی , نان باگت بدون فر و شیر , نان باگت با بکینگ پودر صنعتی , xvc jidi khk fh j

نان باگت یکی از انواع نان های محبوب و پر مصرف در جهان است که در کشور ما بیشتر برای غذاهای ساندویچی استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : آموزش کامل طرز تهیه نان همبرگر خوشمزه به روش مک دونالد

مواد لازم نان باگت
آب ولرم۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد قنادی۳ پیمانه
نمکیک و ½ قاشق چایخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم خمیر مایه
آب ولرم۲ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت نان باگت

مرحله اول

ابتدا مواد خمیر مایه که عبارتند از آب ولرم، شیر ولرم، خمیر مایه فوری و شکر را با هم در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و درب ظرف را می بندیم و به مدت ۱۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا روی خمیر مایه حباب بزند و عمل بیاید.

مرحله دوم

آرد را دو مرتبه الکی می کنیم، سپس نصف آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و داخل یک ظرف گود می ریزیم و وسط آرد را خالی می کنیم. حالا ۱ پیمانه آب ولرن و خمیر مایه عمل آمده را وسط آرد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا نصف دیگر آرد را کم کم اضافه می کنیم و خمیر را با دست ورز می دهیم تا شکل بگیرد. پس از اینکه خمیر شکل گرفت کره نر م شده و روغن مایع را اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه خمیر را به صورت متداوم با دست ورز می دهیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان اک مک نان باگت ترکیه ای مخصوص و خوشمزه

مرحله چهارم

حالا یک کاسه با حجمی دو برابر خمیر را با روغن چرب می کنیم سپس خمیر را داخل آنرا می ریزیم و با سلفون روی کاسه را می پوشانیم. بر روی سلفون هم یک دستمال حوله ای می اندازیم و خمیر را در یک جای گرم قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

حدود یک ساعت بعد خمیر ما باید دو برابر شده باشد، خمیر را از کاسه خارج می کنیم و ۵ دقیقه ورز می دهیم تا هوای اضافی موجود در خمیر خارج شود. حالا باید خمیر را به چونه های ۱۵۰ گرمی تبدیل کنیم. اگر نان باگت کوچک تر می خواهید چونه های کوچکتری بگیرید.

مرحله ششم

حالا روی سطح کار کمی آرد پاشی می کنیم و هر چانه را با وردنه به شکل یک نان لواش کوچک باز می کنیم، سپس خمیر را به شکل لوله جمع می کنیم و برای اینکه رول نان فانتری هنگام پخت باز نشود، اطراف خمیر را هم با دست به هم می چسبانیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان تست خوشمزه و مخصوص سبوس دار در خانه

مرحله هفتم

حالا کاغذ روغنی چرب شده کف را کف سینی فر قرار می دهیم و خمیرها را با فاصله روی کاغذ روغنی می چینیم. حالا مجددا روی خمیرها را با یک دستمال تمیز می پوشانیم تا به مدت ۳۰ دیگر استراحت کنند و کمی حجم بگیرند.

مرحله هشتم

حالا باید فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد ( برای فر برقی ۱۸۰ درجه سانتیگراد ) روشن کنیم تا کاملا گرم شود، پس از گذشت ۳۰ دقیقه روی خمیرها را با کمی شیر رومال می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا آماده شوند.

مرحله نهم

بعد از پخت نان ها را کاغذ روغنی جدا می کنیم و روی توری خنک کننده قرار می دهیم، در همین حین با کره ذوب شده نان های آماده شده را رومال می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس نان ها را جمع می کنیم.

نکات پخت نان باگت

نان باگت بدون فر

ابتدا یک تابه لبه دار را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم با شعله پخش قرار دهید، دم کنی هم روی تابه قرار دهید تا حرارت خارج نشود، پس از ۱۵ دقیقه با کاغذ روغنی کف تابه را پوشش بدید و باگت ها را کف تابه بچینید. بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت باگت ها نیاز است. برای طلایی شدن باگت ها پس از پخت کافیست چند دقیقه باگت ها را برگردانید تا روی نان ها هم رنگ بگیرد.

نان باگت گرد

برای درست کردن نان باگت به صورت گرد باید زمانی که خمیر را درون سینی فر قرار می دهیم آنرا به صورت گرد چونه کنیم. اندازه نان باگت گرد به سلیقه خودمان بستگی دارد اگر بخواهیم نان کوچکتری درست کنیم باید چونه های کوچکتری بگیریم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sheenshef
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیتزا ماهی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه پیتزا ماهی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه پیتزا ماهی پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، …

طرز تهیه پاتلیجان کباب خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پاتلیجان کباب خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پاتلیجان کبابی پاتلیجان کباب که با نام کباب پاتلیجان هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار محبوب و پرطرفدار در کشور ترکیه است. این غذای خوشمزه از ترکیب بادمجان و …

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

غذاهای ایرانی به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.