طرز تهیه نان قندی زنجبیلی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه نان قندی زنجبیلی

نان قندی زنجبیلی , طرز تهیه نان قندی زنجبیلی , دستور پخت نان قندی زنجبیلی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان قندی زنجبیلی یک نان حجیم است که فیلینگ خاصی ندارد و به راحتی در فر با ساده ترین روش پخته می شود. این نان را می توان در وعده صبحانه یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان قندی زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ عدد نان
ماستنصف پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
شکریک چهارم پیمانه
آرد نان فانتزیدو و نیم پیمانه
پودر زنجبیلنصف قاشق چای خوری
پودر هلیک چهارم قاشق چای خوری
وانیلکمی
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
خامه۱ قاشق غذا خوری
وانیلکمی

طرز تهیه نان قندی زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه نان قندی خوشمزه و مخصوص با طعم زنجبیلی در ابتدای کار، آرد را الک می کنیم و کنار می گذاریم. سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. یک کاسه برداشته و شکر و وانیل و ماست و زنجبیل و هل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با مخلوط کن دو الی سه دقیقه هم می زنیم تا شکر مخلوط شود. سپس آرد را به آن اضافه می کنیم. در ادامه آرد را باید کم کم اضافه کنیم و با دست یا قاشق مخلوط کنیم تا خمیری یکدست و منسجم جمع شود.

طرز تهیه نان قندی زنجبیلی

البته خمیر کمی چسبناک است که می توان با دستگاه یا قاشق آن را ورز داد. با دست نباید ورز دهیم چون روغن می اندازد. خمیر را بعد از این که با دستگاه ورز دادیم، جمع می کنیم و نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار با ضخامت ۱ سانتی متر باز می کنیم و روی خمیر را سوراخ می زنیم و رومال می زنیم. کمی کنجد می پاشیم. دوباره سوراخ ایجاد می کنیم. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله پنجم

کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و نان ها را به ترتیب روی آن می چینیم. سپس در فر قرار داده و می گذاریم بپزد و طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و وقتی که از داغی افتاد، از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 29 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی چیمدیک تاتلیسی شیرینی چیمدیک تاتلیسی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که معمولا برای افطار تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کوکی کریسمس خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه کوکی کریسمس خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه کوکی کریسمس کوکی کریسمس یکی از انواع شرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه شیرینی شکری خانگی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی شکری خانگی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی شکری شیرینی شکری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه در برخی کشورها به عنوان پیراشکی شناخته …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.