طرز تهیه چیز کیک لیمویی وگان خوشمزه برای گیاهخواران

طرز تهیه چیز کیک لیمویی وگان

چیز کیک لیمویی وگان , طرز تهیه چیز کیک لیمویی وگان , دستور پخت چیز کیک لیمویی وگان

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک لیمویی وگان ارائه شده است. در این دستور پایه چیز کیک از خرما و آرد بادام و نارگیل استفاده شده است. برای رویه آن هم از بادام زمینی و روغن نارگیل استفاده شده است. همان طور که از نامش پیداست، برای رژیم گیاه خواری به راحتی می توان این چیز کیک را تهیه و سرو نمود. این چیز کیک به صورت یک نفره در قالب مافین تهیه می شود. این چیز کیک احتیاج به پخت ندارد و کاملا یخچالی است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک لیمویی وگان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک لیمویی وگان
آرد نارگیل یا آرد جو دو سر۱ لیوان
آرد بادام یا آرد فندق یا آرد گردونصف لیوان
روغن نارگیل یا کره۱ قاشق غذا خوری
خرما۶ تا ۷ عدد
مواد رویه چیز کیک
بادام هندی۱ لیوان
روغن نارگیل۱ قاشق غذا خوری
شیره انگور یا آگاو یا عسل۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
آب لیمو تازهنصف لیمو
رنده پوست لیمونصف لیمو

طرز تهیه چیز کیک لیمویی وگان

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص  لیمویی به صورت وگان در ابتدای کار، بادام هندی ها را حدود ۴ تا ۶ ساعت داخل آب می ریزیم تا خیس بخورد. پودر نارگیل و پودر بادام را در غذا ساز می ریزیم تا به آرد تبدیل شود.

مرحله دوم

برای درست کردن لایه زیری، خرما ها را داخل آب گرم می خیسانیم تا پوستش کنده شود. هسته آن را هم جدا کرده و داخل غذا ساز پوره می کنیم. سپس آرد نارگیل و آرد بادام و روغن نارگیل را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یک دست شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که خمیر بدست آمده نباید به دست بچسبد. خمیر را داخل قالب های مافین می ریزیم. تقریبا برای هر قالب ۱ قاشق از مواد را می ریزیم و با دست فشار می دهیم تا همه سطح و دیواره ها را بپوشاند.

مرحله چهارم

سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. در این فاصله، بادام هندی های خیس خورده را درون غذا ساز می ریزیم و پوره می کنیم. روغن نارگیل و شیره انگور و آب لیمو و رنده پوست لیمو را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

و درون غذا ساز مخلوط می کنیم تا غلظت خامه ای بگیرد. حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. خامه بدست آمده را روی لایه زیرین مافین ها ریخته و داخل فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. برای تزیین از برش نازک لیمو و رنده پوست لیمو استفاده می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 24 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی اصل خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی اصل خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه رولت سوئیسی مارمالادی رولت یکی از شیرینی های پرطرفدار به حساب می آید که مورد توجه کل مردم کشورهای جهان است و مختص جای خاصی نیست. رولت همان طور که …

طرز تهیه شیرینی اکلر خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی اکلر خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی اکلر شیرینی اکلر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و معروف بین المللی است که اصالت آن متعلق به فرانسه می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در …

طرز تهیه کیک سیب لایه ای خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب لایه ای خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب لایه ای کیک سیب لایه ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده است که به دلیل عدم وجود تخم مرغ بافت متفاوتی دارد ، برای مشاهده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.