طرز تهیه سالاد کول اسلاو یا کلم هلندی به روش مجلسی

طرز تهیه سالاد کول اسلاو

سالاد کول اسلاو , طرز تهیه سالاد کول اسلاو , دستور پخت سالاد کول اسلاو

سالاد کول اسلوو یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور هلند می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کول اسلاو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد کول اسلاو
کلم سفید۱ عدد
هویج متوسط۱ عدد
کشمش پلویی۳ قاشق غذا خوری
سس مایونز۴ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
شوید تازهچند ساقه
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر در صورت دلخواهکمی

طرز تهیه سالاد کول اسلاو

مرحله اول

برای تهیه سالاد کول اسلاو به روش هلندی ابتدا برگ های کلم را از هم جدا می کنیم، سپس درون آبکش می ریزیم. در ادامه برگ های کلم را با آب سرد به خوبی می شوییم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله برگ های کلم را به صورت نواری نازک و یکدست خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست هویج را می گیریم و آنرا می شوییم، سپس با رنده درشت رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا کشمش ها را درون یک کاسه میریزیم و به اندازه ای آب ولرم اضافه می کنیم که روی سطح کشمش ها را بگیرد، سپس اجازه می دهیم کشمش ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورند و به خوبی نرم شوند.

مرحله چهارم

در حین خیس خورد کشمش می توانیم سس سالاد را آماده کنیم، برای این منظور سس مایونز را به همراه سس خردل، روغن زیتون، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد سس به خوبی با هم ترکیب شدند، طعم آنرا می چشیم و در صورت تمایل مقداری شکر اضافه می کنیم. در ادامه شوید تازه را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه ذرت و کشمش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سس را به کاسه سالاد اضافه کرده و مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در نهایت روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا سس به خورد سالاد برود، سپس آنرا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 6 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.