طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی فوری خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی , دستور سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود کلم در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که به سالاد می دهد، مقوی است و برای سلامتی مفید است. همچنین وجود تن ماهی و رب انار و روغن زیتون در این سالاد طعم خوب و متفاوتی به این سالاد می دهد. همچنین تخم مرغ های نیم بند در این سالاد آن را تبدیل به یک غذای کامل می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی
کلم قرمزنصف یک عدد
نخود فرنگی۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
تن ماهییک سوم یک قوطی
روغن زیتوندو قاشق غذا خوری
لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
رب انار۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زیتون بدون هسته۵ عدد

طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با کلم قرمز و نخود فرنگی در ابتدای کار، کلم را شسته و بعد از این که آب آن کامل خارج شد، آن را رنده می کنیم یا ریز خرد می کنیم. نخود فرنگی ها را هم شسته و با کمی آب درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل پخته شود. سپس آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. زیتون بدون هسته را هم خرد کرده و کنار می گذاریم. یک کاسه بزرگ برداشته و کلم و نخود فرنگی و زیتون را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به تهیه سس سالاد می پردازیم. برای این کار؛ ماهی تن را ساطوری و له می کنیم و درون یک کاسه می ریزیم. لیمو ترش و رب انار و روغن زیتون و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

میزان نمک بستگی به مزه تن ماهی دارد و بر اساس آن نمک اضافه می کنیم. سس را کامل با هم مخلوط کرده و به سالاد اضافه می کنیم و با مواد سالاد ترکیب می کنیم. تخم مرغ ها را درسته در یک قابلمه با مقداری آب می پزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تقریبا بین ۵ تا ۸ دقیقه زمان کافی است تا تخم مرغ ها نیم بند و به صورت عسلی پخته شود. سپس تخم مرغ ها را پوست کنده و از وسط نصف می کنیم و به سلیقه خود روی سالاد می چینیم و آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 5 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کتلت اراکی خوشمزه و ساده با گوشت و سبزیجات

طرز تهیه کتلت اراکی خوشمزه و ساده با گوشت و سبزیجات

طرز تهیه کتلت اراکی کتلت یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود. کتلت اراکی با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی تهیه می شود. و در تابه سرخ …

طرز تهیه خورش به قورمه خوشمزه و مجلسی به روش شیرازی

طرز تهیه خورش به قورمه خوشمزه و مجلسی به روش شیرازی

طرز تهیه خورش به قورمه خورش به قورمه که با نام خورش قورمه به هم شناخته می شود یکی از انواع خورش های سنتی شیراز است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

طرز تهیه پنیر سوخاری خوشمزه و مخصوص به روش فست فودها

طرز تهیه پنیر سوخاری خوشمزه و مخصوص به روش فست فودها

طرز پنیر سوخاری پنیر سوخاری یکی از انواع غذاهای سوخاری پر طرفدار و بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. از پنیر سوخاری علاوه بر اینکه می توانیم …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.