طرز تهیه خلال پوست پرتقال خشک با کیفیت به روش خانگی

طرز تهیه خلال پوست پرتقال

طرز تهیه خلال پوست پرتقال خانم گلاور خلال پوست پرتقال برای چی خوبه طرز نگهداری خلال پوست پرتقال طرز تهیه خلال پرتقال برای شیرین پلو

پوست پرتقال و مرکبات دیگر دارای بوی فوق العاده ای است که در دستور بعضی کیک ها به عنوان اسانس و برای گرفتن بوی تخم مرغ مورد استفاده قرار می گیرد. برای بعضی غذاها مانند مرغ زعفرانی و یا مرصع پلو، قیمه نثار و هویج پلو، خلال پوست پرتقال نیاز است. همچنین در مربا ها و دسر های مختلف از بوی آن استفاده می شود. از این رو نیاز است که پوست پرتقال ها را خشک یا فریز کرد و برای هر موقع از سال که مورد نیاز است از آن استفاده کرد. می توان خشک کرد و در یک قوطی خارج از یخچال نگه داری کرد یا فریز کرد و به مدت یک سال در فریزر قرار داد.

مواد لازم خلال پوست پرتقال
پوست پرتقالبه مقدار دلخواه
آببه مقدار کافی
شکر (اختیاری)به مقدار کافی

دستور تهیه پوست پرتقال

مرحله اول

برای تهیه خلال پوست پرتقال خشک شده لازم است پوست پرتقال را یا چاقو گرفته و بوسیله قیچی آن را به صورت خلال های باریک خرد کنیم. سعی کنید پوست سفید پرتقال به آن نچسبد. جوری باید پوست بکنیم که فقط لایه نارنجی رنگ آن جدا شود.

مرحله دوم

برای این کار می توان از پوست کن استفاده کرد. روی یک سینی پارچه تمیزی می پوشانیم و پوست پرتقال های خلالی شده را روی آن پهن می کنیم تا کامل خشک شود. این کار ممکن است یک تا دو روز طول بکشد.

مرحله سوم

سپس خلال های خشک شده را درون یک قوطی در بسته در جای خنک و خشک نگهداری می کنیم. توجه داشته باشید که اگر کمی رطوبت داشته باشد کپک می زند پس سعی کنید تا حد امکان کاملا خشک شده باشد.

مرحله چهارم

هنگام استفاده از خلال پوست پرتقال ابتدا آن را در یک ظرف آب ریخته و می گذاریم تا خیس بخورد. سپس روی شعله گاز قرار می دهیم تا با حرارت متوسط به جوش آید. کمی که جوشید، آن را آبکش کرده و مجددا با کمی آب دوباره می گذاریم بجوشد.

مرحله پنجم

این کار را سه تا چهار مرتبه تکرار می کنیم تا تلخی آن گرفته شود. در این مرحله می توان کمی شکر به خلال پوست پرتقال اضافه کرد و جند لحظه روی حرارت کم جوشاند تا شکر به خورد پوست پرتقال ها برود. سپس برای غذای مورد نظر از آن استفاده می شود.

مرحله ششم

روش دیگر جوشاندن و گرفتن تلخی در ابتدای کار و سپس خشک کردن آن است. با این روش، در زمان استفاده نیازی به گرفتن تلخی آن نیست. اما در این روش ممکن است خلال ها به خوبی خشک نشوند که می توان آن را بسته بندی کرد و در فریزر نگه داشت.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 25 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.