طرز تهیه دسر لرزان خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه دسر لرزان

طرز تهیه دسر لرزان , دستور پخت دسر لرزان

دسر لرزان یک دسر خانگی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر لرزان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر لرزان
نشاسته گل۱ پیمانه
گلابنصف پیمانه
خلال بادام۲ قاشق غذا خوری
شکریک و نیم پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
پودر هل۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر لرزان

مرحله اول

برای تهیه دسر لرزان خوشمزه در ابتدای کار، خلال بادام ها را درون گلاب خیس می کنیم. یک قابلمه برداشته و نشاسته و شکر را درون آن می ریزیم. ۴ لیوان آب درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا نشاسته حل شود.

مرحله دوم

سپس قابلمه  را روی حرارت قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا نشایته به حالت شیشه ای در آید و شفاف شود. وقتی که مواد حالت شیشه ای پیدا کرد، آب جوش را کم کم به مواد اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا خامی نشاسته گرفته شود.

مرحله سوم

بعد از گرفتن خامی نشاسته، زعفران دم کرده و گلاب و خلال بادام و پودر هل را به آن اضافه می کنیم و به صورت گرم داخل ظرف دلخواه می ریزیم و اجازه می دهیم درون ظرف سرد شود. سپس آن را سرو می کنیم.

مرحله چهارم

این دسر را می توان در ظروف یک نفره یا به صورت قالبی تهیه کرد. همچنین این نکته قابل ذکر است در همان ابتدای پخت، می توان آب بیشتری ریخت تا خامی نشاسته گرفته شود. می توان این دسر را با شیر نیز تهیه کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 12 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پلمبیر وانیلی یک دسر خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پلمبیر وانیلی یک دسر خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پلمبیر وانیلی پلمبیر وانیلی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه دسر رویال کرم، یک دسر جدید و بسیار لاکچری

طرز تهیه دسر رویال کرم، یک دسر جدید و بسیار لاکچری

طرز تهیه دسر رویال کرم دسر رویال کرم یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه پاناکوتا کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص خامه ای

طرز تهیه پاناکوتا کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص خامه ای

طرز تهیه پاناکوتا کدو حلوایی پاناکوتا کدو حلوایی یکیک از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که در فصل های پاییز و زمستان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.