طرز تهیه دسر لیمویی خوشمزه ساده به روش خانگی

طرز تهیه دسر لیمویی

دسر لیمویی , طرز تهیه دسر لیمویی , دستور پخت دسر لیمویی

دسر لیمویی یکی از انواع دسرهای خاص و خوش عطر بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر لیمویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر لیمویی
شیر۱ لیتر
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
زست لیمو۱ قاشق چایخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
گلاب½ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
خامه صبحانه (اختیاری)۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر لیمویی

مرحله اول

برای تهیه دسر لیمویی خوشمزه ابتدای کار لیمو را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیر را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا شیر را مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه نشاسته اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و روی مخلوط شیر الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گلاب را به همراه وانیل، زست لیمو و آب لیمو ترش تازه درون مخلوط شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد غلیظ شوند.

مرحله چهارم

حالا زعفران دم کرده را به دسر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رنگ زعفران درون دسر باز شود. پس از این که مواد به غلظت مورد نظرمان رسید آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس خامه صبحانه را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دسر لیمویی را مخلوط می کنیم تا خامه صبحانه درون دسر به طور کامل حل شود. در ادامه دسر را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم خودش را بگیرد.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت ۲ ساعت دسر را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر میگردانیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر دسر را به سلیقه خود با مقداری پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.