طرز تهیه دسر ژله ای مخصوص و خوشمزه با طعم نارگیلی

طرز تهیه دسر ژله ای نارگیلی

طرز تهیه دسر ژله ای نارگیلی , دستور تهیه دسر ژله ای نارگیلی

دسر ژله ای نارگیلی یکی از انواع دسر های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ژله ای نارگیلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر ژله ای نارگیلی
شیر۲ و نیم لیوان
شکر½ لیوان
پودر‌ نارگیل½ لیوان
پودر ژلاتین۵ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۵۰ گرم
آب سرد½ لیوان

طرز تهیه دسر ژله ای نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه دسر ژله ای نارگیلی خوشمزه ابتدای کار قالب مورد نظرمان را از ۳۰ دقیقه قبل درون یخچال فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه شیر را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه پودر ژلاتین را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب سرد را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که پودر ژلاتین بافت اسفنجی پیدا کرد آن را را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم. در ادامه خامه صبحانه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا خامه را بنماری می کنیم تا روان شود. در ادامه خامه را به همراه پودر ژلاتین درون مخلوط شیر می ریزیم و خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پودر نارگیل را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که پودر نارگیل کاملا میکس شد، آن را درون مایه دسر ژله ای می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس مایه دسر ژله ای را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله دسر ژله ای را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان دسر ژله ای را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت با دست دسر را از بیرون به آرامی می کشیم تا از قالب جدا شود، سپس آنرا درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و مقداری پودر نارگیل به عنوان تزئین روی آن می ریزیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.