طرز تهیه کاپ موز یک دسر خوشمزه و مخصوص پذیرایی

طرز تهیه کاپ موز

کاپ موز , طرز تهیه کاپ موز , دستور کاپ موز

کاپ موز یه دسر لیوانی راحت و خوشمزه است که می تواند به عنوان یک دسر مناسب برای مهمانی ها و هم به عنوان یه عصرانه دلچسب استفاده شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ موز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ موز
بیسکوییت پتی بور۱ پاکت
شیر۱ لیتر
آرد۲ قاشق غذا خوری
شکر۱ لیوان
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
کره۱ قاشق غذا خوری
خامه۱ پاکت
موز۱ عدد

طرز تهیه کاپ موز

مرحله اول

برای تهیه دسر کاپ موز خوشمزه در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب بر می داریم. در ادامه شیر را به همراه آرد، نشاسته، شکر و زرده تخم مرغ به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت گاز قرار می دهیم و مواد را به صورت مدام بهم می زنیم تا بافت آن غلیظ شود. وقتی که مواد غلیظ شد، کره را به همراه وانیل و خامه به قابلمه اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد به خوبی یکدست شدند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه چند لیوان مناسب انتخاب کرده و با استفاده از کمی روغن آنها را چرب می کنیم. در ادامه کف لیوان ها را با مواد پر می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بیسکوئیت های پتی بور را به صورت درشت خرد می کنیم، سپس داخل لیوان می ریزیم. در ادامه پوست موز را می گیریم و آنرا به صورت حلقه ای نازک و یکدست خرد کرده و به لیوان ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا مقداری از مواد به صورت یکدست روی تکه های موز می ریزیم. این لایه ها را تکرار می کنیم تا لیوان ها به طور کامل پر شوند. در نهایت مقداری از مواد روی لیوان ها می ریزیم و آنرا به صورت یکدست صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری پودر کاکائو روی دسرها الک می کنیم. در صورت تمایل برای تزیین روی دسرها، مقداری پودر پسته روی آنها می ریزیم. در نهایت دسرها را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند، سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.