طرز تهیه دسر سیب خوشمزه و لاکچری با شیر و دارچین

طرز تهیه دسر سیب

طرز تهیه دسر سیب طرز تهیه دسر سیب و دارچین دسر سیب با نشاسته دسر سیب ترکیه دسر سیب ساده دسر سیب امریکایی با سیب چه چیزهایی میتوان درست کرد دسر سیب و شیر

دسر سیب یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سیب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر سیب
سیب۲ عدد
شیر½ لیتر
پودر کرم کارامل۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
دارچین½ قاشق چایخوری
کره نرم شده½ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر سیب

مرحله اول

برای تهیه دسر سیب مجلسی ابتدا یکی از سیب ها را پوست می گیریم، سپس قسمت های اضافی آنرا خارج می کنیم. در ادامه سیب را داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم. در ادامه شیر را نیز به میکسر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط سیب و شیر را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس آنها را از میکسر خارج می کنیم و درون صافی می ریزیم تا کاملا صاف شوند. در ادامه مخلوط شیر و سیب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کرم کارامل را به همراه نشاسته ذرت به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را به صورت مرتب هم می زنیم تا مواد به نقطه جوش برسند و کمی غلیظ شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که مواد را باید با حرارت بسیار ملایم هم بزنیم تا طعم خامی نشاسته به طور کامل گرفته شود. در ادامه مایه دسر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد.

مرحله پنجم

برای تهیه مواد رویی دسر سیب باقیمانده را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی به اندازه حبه قند خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و سیب را به تابه اضافه می کنیم و یکی دو دقیقه تفت می دهیم تا حالتی منسجم پیدا کند.

مرحله ششم

در این مرحله کره را به همراه شکر و دارچین به تابه اضافه می کنیم و با حرارت بسیار ملایم مواد را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا آب سیب به طور کامل کشیده شود و به روغن بیفتد. در پایان مواد رو دسر قرار داده و دسر را مجددا در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه موس انار خوشمزه و مخصوص مناسب برای شب یلدا

طرز تهیه موس انار خوشمزه و مخصوص مناسب برای شب یلدا

طرز تهیه موس انار این دسر یک دسر فرانسوی است اما به سادگی تهیه می شود و نیاز به وسایل خاصی ندارد. این دسر را در طعم های مختلف می توان تهیه …

طرز تهیه روکر موز خوشمزه و مجلسی به صورت ترکیبی با ژله

طرز تهیه روکر موز خوشمزه و مجلسی به صورت ترکیبی با ژله

طرز تهیه روکر موز روکر موز یکی از دسرهای ایتالیایی خوش مزه و زیبا است که می توان برای مهمانی ها یا جشن ها به عنوان دسر تهیه نمود. این دسر از …

طرز تهیه رنگینک سلطنتی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

طرز تهیه رنگینک سلطنتی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

طرز تهیه رنگینک سلطنتی رنگینک یکی از دسر های قدیمی ایرانی و مربوط به جنوب کشور است. این دسر تقریبا مشابه حلوا تهیه می شود. در رنگینک سلطنتی از آرد استفاده نشده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.