طرز تهیه کیک بورجام خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

طرز تهیه کیک بورجام

طرز تهیه کیک بورجام , دستور پخت کیک بورجام

کیک بوجارم، یک کیک شکلاتی خیس است که با کرم خانگی کاور می شود. این کیک یک کیک خاص است که نیاز به تزیین زیادی ندارد و به دلیل رطوبت و خیسی که دارد، طعم متفاوتی ایجاد می کند. این کیک را می توان به عنوان کیک عصرانه یا کیک های کافی شاپی تهیه نمود. این کیک ظاهر زیبا و طعم متفاوتی دارد و می توان به عنوان دسر یا شیرینی جهت پذیرایی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بورجام در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بورجام
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
آب گرم۱ فنجان کوچک
آردیک و نیم لیوان و ۲ قاشق غذا خوری
وانیل۱ بسته
بکینگ پودر۱ بسته
پودر کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای کرم
شیردو و نیم لیوان
شکرنصف لیوان
آرد۲ قاشق غذا خوری
نشاسته۱ قاشق غذا خوری
شکلات شیری۴۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
شیر برای خیس کردن کیک۲ فنجان کوچک
کرم شانتی (یا خامه فرم گرفته۲ بسته

طرز تهیه کیک بورجام

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص بورجام در ابتدای کار خامه را آماده می کنیم تا خنک شود. برای این کار شیر را به همراه شکر و آرد و نشاسته و پودر کاکائو درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس به صورت مدام می پزیم تا پخته و غلیظ شود. سپس شکلات ها را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. از روی حرارت برداشته و وقتی شکلات ها کامل ذوب و مخلوط شد، روی کرم را می پوشانیم تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه مناسب برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس شکر را به آن اضافه کرده و تا زمانی که رنگ آن روشن شود، مواد را با همزن می زنیم. در پایان باید رنگ تخم مرغ ها روشن و کشدار شود.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را با همزن و سرعت زیاد به مدت ۷ تا ۸ دقیقه می زنیم. سپس آب را به آن اضافه می کنیم. سپس یکی دو دور دیگر می زنیم تا یکدست شود. مواد خشک را با هم الک کرده و به مایه اضافه می کنیم و با کمک لیسک آن ها را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ظرف بوجارم یا پیرکس مربع بزرگ را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس مواد را به آرامی درون قالب می ریزیم. سپس در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد. وقتی کامل پخت، آن را بیرون می آوریم.

مرحله ششم

سپس شیر را روی آن می ریزیم و کیک را با آن خیس می کنیم. کرم را دوباره با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس یک لایه روی کیک می مالیم. روی کیک را با ترافل های کوچک یا میوه های تازه تزیین می کنیم و سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.