طرز تهیه نان ژاپنی پنیری خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه نان ژاپنی پنیری

طرز تهیه نان ژاپنی پنیری , دستور پخت نان ژاپنی پنیری

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان ژاپنی پنیری یک نان حجیم است که پنیر و کره داخل خمیر مصرف شده است و فیلینگ ندارد. بافت این نان بسیار سبک و خوشمزه است و می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان ژاپنی پنیری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان ژاپنی پنیری
آرد نان فانتزیدو و نیم لیوان
شیر ولرم۱ لیوان
شکر۵ قاشق غذا خوری
پودر خمیر مایهنصف قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
کره۲۰ گرم
پنیر خامه ای۳۰ گرم

طرز تهیه نان ژاپنی پنیری

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه پنیری به روش ژاپنی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و آرد را درون آن الک می کنیم. سپس وسط آن را گود کرده و شکر و نمک را به آرد اضافه می کنیم. کمی شیر ولرم اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر خمیر مایه را اضافه کرده و باز کمی شیر می ریزیم و با دست مخلوط می کنیم و شیر را کم کم اضافه کرده تا یک خمیر یکدستی بوجود آید. میزان شیر بستگی به آرد دارد. بنابراین کم کم باید شیر اضافه شود

مرحله سوم

در حین اضافه کردن شیر باید خمیر ورز داده شود تا حدی که خمیر جمع شود و خشک نباشد. اگر خمیرکمی خیس یا چسبنده بود در حد ۱ قاشق آرد به آن اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود.

مرحله چهارم

خمیر را با دست جمع می کنیم و با کف دست حدود ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. در این مرحله به خمیر، پنیر خامه ای و کره اضافه کرده و باز خوب ورز می دهیم تا پنیر و کره را به خود جذب کند. اول کمی لیز می شود اما با ورز دادن از بین می رود.

مرحله پنجم

تا جایی ورز می دهیم تا کامل کره و پنیر به خورد خمیر برود و خمیر یک دستی ایجاد شود. حالا خمیر ها را چانه گرفته و می گذاریم داخل یک ظرف و روی آن را حوله تمیز می پوشانیم و یک ساعت زمان می دهیم تا استراحت کند.

مرحله ششم

بعد از استراحت یک ساعته، خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و چانه می گیریم. روی چانه ها را با پلاستیک می پوشانیم و یک ربع ساعت دیگر استراحت می دهیم. سپس سطح کار را آرد پاشی کرده و یکی از خمیر ها را با وردنه باز می کنیم.

مرحله هفتم

خمیر را به دو نوار تقسیم می کنیم. نوار ها را کمی باز کرده و مانند گیس می بافیم بهم. سپس کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. خمیر را داخل آن قرار داده و روی آن را با پلاستیک می پوشانیم. ۴۰ دقیقه به خمیر استراحت می دهیم.

مرحله هشتم

سپس با تخم مرغ روی نان را رومال می کنیم و در فر گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد، قرار می دهیم تا بپزد. مرتب چک می کنیم تا نسوزد. وقتی روی نان طلایی شد آن را از فر خارج کرده و می گذاریم تا از داغی بیفتد. سپس از ظرف خارج می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیراشکی ترکی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیراشکی ترکی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیراشکی ترکی پیراشکی ترکی نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده …

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی خوشمزه بدون نیاز به فر

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی خوشمزه بدون نیاز به فر

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی کیک کدو حلوایی یخچالی یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که بدون نیاز به فر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه رولت هویج و گردوی مخصوص به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه رولت هویج و گردوی مخصوص به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه رولت هویج رولت هویج یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه بین المللی است که با روش های مختلفی تهیه می شود، برای مشهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.