طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فیش اند چیپس

طرز تهیه فیش اند چیپس رستورانی خوشمزه با دلستر اصل شف طیبه ساده با ماء الشعیر در فر

ماهی ها و غذاهای دریایی خواص زیادی برای سلامتی دارند و از گوشت قرمز مفیدتر هستند. فیش اند چیپس یک غذای مشهور انگلیسی است که در سواحل بریتانیا در کیوسک ها پخته و سرو می شود. در این دستور ماهی و سیب زمینی به طور مجزا سرخ می شود و در کنار هم سرو می گردد. روش سرخ کردن آن ها متفاوت است به طوری که ماهی و سیب زمینی خیلی ترد و شکننده می شوند. این غذا طعم فوق العاده ای دارد و از ماهی های بدون تیغ و فیله استفاده می شود تا خوردن آن راحت تر باشد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فیش اند چیپس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
نمک برای روی سیب زمینی و ماهی۱ پنس
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
ماهی فیله۲ عدد
آرد برای مخلوط کردن با دلستریک و نیم پیمانه
نمک برای مخلوط دلستر۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
دلستر۳۴۰ گرم
آرد۱ پیمانه

طرز تهیه فیش اند چیپس

مرحله اول

برای تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نواری برش می زنیم. درون آب سرد می ریزیم و به مدت ۱- دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله دوم

سپس از آب خارج کرده و روی دستمال خشک قرار می دهیم تا آب آن گرفته شود. روغن را درون تابه قرار می دهیم تا داغ شود. دمای روغن باید حدود ۱۶۰ درجه سانتی گراد باشد. سپس سیب زمینی ها را درون آن سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را روی توری قرار می دهیم تا روغن آن خارج شود. دمای روغن را به ۱۹۰ درجه سانتی گراد می رسانیم و روی نمک ها را سیب زمینی ها می پاشیم و این باز آن را کامل برشته می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی های برشته را مجدد روی توری قرار می دهیم و به صورت پخش نمک می پاشیم. در ادامه ماهی ها را برش می زنیم. سپس با دستمال خشک می کنیم. روی آن را نمک و فلفل می پاشیم. یک کاسه بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس دلستر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم. ماهی ها را به ترتیب درون آرد می غلتانیم. سپس درون مخلوط دلستر می گذاریم.

مرحله ششم

وقتی روغن حدود ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شد، ماهی ها را درون روغن فرو می کنیم تا سرخ شود. سپس روی توری می چینیم تا روغن اضافه آن خارج شود. سپس درون بشقاب کنار سیب زمینی ها سرو و با سس کچاپ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت مجلسی برای پیش غذا

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت مجلسی برای پیش غذا

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت کوکو سبزی با نان باگت یکی از انواع فینگرفودهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه لقمه مرغ خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه لقمه مرغ خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه لقمه مرغ لقمه مرغ یکی از انواع غذاهای ساندویچ های خوشمزه و سالم است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه بورانی لوبیا سبز غذایی سالم برای روزهای گرم

طرز تهیه بورانی لوبیا سبز غذایی سالم برای روزهای گرم

طرز تهیه بورانی لوبیا سبز زمانی که هوا رو به گرمی می‌رود، محبوبیت غذاهای سبک دوچندان می‌شود. لوبیا سبز یکی از سبزیجاتی است که انواع غذاهایی که با آن درست می‌شوند، طرفداران …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.