طرز تهیه کوکی عسلی خوشمزه و مجلسی مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی عسلی

طرز تهیه کوکی عسلی خوشمزه و مجلسی

کوکی نرم یا کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ می شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی عسلی نیز یکی از این نوع است که درون آن از از پودر نارگیل و عسل تهیه می شود. این کوکی ها سبک و خوشمزه است و می توان به عنوان شیرینی در مهمانی ها یا مجالس سرو نمود. همچنین از این کوکی ها می توان به عنوان میان وعده سالم برای کودکان و نوجوانان استفاده کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کوکی عسلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی عسلی
کره نرم شده۱۲۵ گرم
پودر شکر۱۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر نارگیل۲ قاشق سوپ خوری
عسل۲ قاشق سوپ خوری
آرد۲۵۵ گرم
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
پودر نارگیل اضافه برای غلطاندن کوکی هابه مقدار لازم
وانیلکمی

طرز تهیه کوکی عسلی

مرحله اول

برای طرز تهیه کوکی عسلی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. سپس کره و پودر شکر را با هم درون کاسه می ریزیم و با همزن آن قدر می زنیم تا صاف و پوک شود. سپس وانیل و تخم مرغ را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. تا یکدست شود.

مرحله دوم

پودر نارگیل را به آن اضافه می کنیم. عسل را هم افزوده و با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را در دو مرحله اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس مواد را ۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا سرد شود و استراحت کند.

مرحله سوم

توی یک ظرف، مقداری پودر نارگیل می ریزیم. سپس مواد را از فریزر خارج کرده و از خمیر یک قاشق چای خوری بر می داریم و با دست به شکل یک توپ در می آوریم. سپس درون پودر نارگیل می غلطانیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی می کشیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاغذ روغنی را هم چرب می کنیم. در ادامه کوکی ها را درون سینی فر با فاصله قرار می دهیم. سپس سینی فر را در فری که از قبل با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد گرم کرده بودیم، قرار می دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد.

مرحله پنجم

زمان که کوکی ها اماده شوند، اطرافشان طلایی می شود، وقتی که کوکی ها پخته شد، سینی فر را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس به آرامی از روی کاغذ جدا کرده و در ظرف در بسته در یخچال نگه داری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.