طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه موس شکلاتی

طرز تهیه موس شکلاتی برای کیک قالبی سه رنگ شیرینی  با پودر کاکائو فرانسوی مجلسی با ژلاتین

این دسر یک دسر فرانسوی است اما به سادگی تهیه می شود و نیاز به وسایل خاصی ندارد. به دلیل وجود مارشمالو، بافت جالبی به خود می گیرد که با دسر های دیگر متفاوت است. این دسر را در طعم های مختلف می توان تهیه نمود. یکی از این طعم ها، طعم شکلاتی است که با استفاده از شکلات تلخ تهیه می شود. در این دستور به راحتی و در زمان اندک می توان یک دسر خاص تهیه نمود. این دسر به صورت تک نفره در لیوان یا جام های مناسب سرو می شود که می توان در جشن های تولد یا مهمانی ها، درست کرد.

مواد لازم موس شکلاتی
مارشمالو (تکه های کوچک)۱۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
شکلات تلخ۲۵۰ گرم
آب داغیک چهارم پیمانه
خامه صبحانه۱ پیمانه
وانیل۱ قاشق چای خوری

دستور تهیه موس شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه موس شکلاتی خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، کره را حدود نیم ساعت بیرون از یخچال قرار می دهیم تا به خوبی نرم شود. برای این دسر مارشمالویی که تهیه می شود باید به اندازه تکه های کوچک انتخاب شود.

مرحله دوم

اگر مارشمالو سایز کوچک در دسترس نبود می توان آن ها را با چاقو تکه کرد. شکلات را هم خرد یا رنده می کنیم و کنار می گذاریم. یک ماهی تابه نچسب بر می داریم. کره و مارشمالو و شکلات را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

سپس آب جوشیده داغ را به آن اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند، سپس ماهی تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا مواد آب شود. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

یک کاسه بر می داریم و خامه و وانیل را به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد. سپس خامه فرم گرفته شده را به مواد شکلاتی اضافه کرده و با لیسک به آرامی هم می زنیم تا یکدست و چسبناک شود.

مرحله پنجم

موس ما آماده است. این مواد را بین ۴ تا ۶ لیوان یا ظرف مناسب و دلخواه تقسیم می کنیم و درون یخچال می گذاریم تا ببندد. موقع سرو می توان آن را با شکلات رنده شده و خامه فرم گرفته شده یا تکه های میوه تزیین نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.