طرز تهیه شیرینی روسی خوشمزه و مجلسی مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی روسی

طرز تهیه شیرینی روسی خوشمزه بادامی با شربت

شیرینی روسی یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که شربت دارد و می توان به راحتی این شیرینی زیبا و خوشمزه را تهیه نمود. این شیرینی را می توان با چای یا قهوه سرو نمود.

مواد لازم شیرینی روسی
آرد۳۵۰ گرم
کره۱۵۰ گرم
نمکیک هشتم قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
شیر۱ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
ماست۵۰ گرم
خامه صبحانه۵۰ گرم
آبلیمونیم قاشق چای خوری
مواد میانی
پودر بادام۱۵۰ گرم
شکر۳ قاشق غذا خوری
کره۲۰ گرم
مربا پوره شده۲ قاشق غذا خوری
مواد شربت
شکر۲۰۰ گرم
آب۲۰۰ گرم
جوهر لیمویک هشتم قاشق چای خوری

دستور پخت شیرینی روسی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی روسی خوشمزه یک کاسه بر می داریم. ماست و خامه و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم. در ادامه یک کاسه دیگر برداشته و آرد و کره را با هم با نوک انگشت ورز می دهیم تا شبیه خرده نان شود.

مرحله دوم

سپس وانیل و زرده تخم مرغ و شیر و مخلوط ماست و خامه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود و پس از اینکه به خوبی یکسدت شد، به دست نچسبد. سپس روی خمیر را پوشانده و نیم ساعت به خمیر استراحت می دهیم.

مرحله سوم

یک کاسه برداشته و مواد میانی را با هم مخلوط می کنیم تا به صورت خمیر در آید. بین دو کیسه فریزر قرار داده و آن را به ضخامت ۱ میلی متر باز می کنیم. خمیر که استراحت کرد آن را چهن می کنیم. سپس با کاتر دایره ای قالب می زنیم.

مرحله چهارم

لایه مغزی هم با کاتر دایره برش می زنیم. سپس شیرینی را شکل صدف فرم می دهیم و مواد میانی را داخل آن قرار می دهیم. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کمی آن را چرب می کنیم و شیرینی ها را درون آن می چینیم. به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می گذاریم داخل فر با همان دما بپزد. یک قابلمه بر می داریم و شکر و آب را با هم مخلوط کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بجوشد و شکر حل شود.

مرحله ششم

سپس جوهر لیمو را اضافه کرده و اجازه می دهیم ده دقیقه هم بجوشد. سپس شربت بار آماده شده را کنار می گذاریم تا کاملا از حرارت بیفتد و سرد شود. شیرینی ها را داخل ظرف سرو چیده و شربت سرد شده را روی آن می ریزیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.