طرز تهیه سس مارینارا خوشمزه سس گوجه فرنگی ایتالیایی

طرز تهیه سس مارینارا

طرز تهیه سس مارینارا شف طیبه سس گوجه ایتالیایی xvc jidi ss lhv hvdkh

سس مارینارا یکی از انواع سس های گوجه فرنگی بسیار خوشمزه و پر مصرف بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سس خوشمزه معمولا با موادی مانند گوجه فرنگی، سیر، پیاز و سبزیجات تهیه می شود، البته در برخی دستورها مواد بیشتری مثل زیتون، قارچ و … به این سس افزوده می شود. اصالت این سس متعلق به کشور ایتالیا می باشد ولی در برخی کشورها به اندازه ای مصرف این سس زیاد است که سس مارینارای مخصوص خودشان را ابداع کرده اند. یکی از کشورهایی که در آن مصرف این سس به شدت زیاد است کشور امریکا است که در تهیه انواع پیتزا و برگ از این سس استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس مارینارا
گوجه فرنگی3 عدد
پیاز1 عدد متوسط
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
سیر3 حبه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
آویشن1 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز½ قاشق مرباخوری
نمک1 قاشق مرباخوری
پونه کوهی یا ریحان1 قاشق مرباخوری

دستور تهیه سس مارینارا

مرحله اول

برای تهیه سس مارینارای ایتالیایی ابتدا پیاز و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم.

مرحله دوم

سپس داخل خردکن می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم.روغن زیتون را داخل تابه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کمی داغ شود و بعد پیازها را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله سوم

بعد سیرها را می افزاییم و تفت می دهیم تا سبک شوند. سپس ترکیب سیر و پیاز را به دیواره های تابه می کشانیم و رب گوجه فرنگی را وسط تابه می ریزیم و به مدت 1 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی ها را اضافه می کنیم و همگی مواد را با هم تفت می دهیم و بعد آویشن را به همراه فلفل قرمز، نمک و پونه کوهی یا ریحان به مواد اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا همه نقاط سس طعم دار شود و بعد اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم تقریبا به مدت 20 الی 30 دقیقه آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و سس به طور کامل غلیظ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه سس به غلظت مناسب رسید باید انرا میکس کنیم. برای این منظور بعد از قوام آمدن سس، آنرا داخل میکسر می ریزیم و میکس شده تحویل می گیریم و برای انواع اسپاگتی های ایتالیایی، پاستا و پیتزا استفاده می کنیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.