طرز تهیه خورش سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش سیب زمینی

طرز تهیه ی خورش سیب زمینی بدون گوشت و هویج با مرغ با گوجه با گوشت چرخ کرده نی نی سایت o va sdf cldkd

خورش سیب زمینی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی یا مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
هویج۱ عدد متوسط
آلو خورشتی۱۰ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورش سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه خورش سیب زمینی مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع مایع داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز کاملا سبک و شیشه ای شود  تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت یا مرغ را به صورت خورشتی خرد می کنیم و به قابلمه اضاغه می کنیم. در صورتی که بخواهیم در این خورش از گوشت مرغ استفاده کنیم، می توانیم به دلخواه مرغ را به صورت تکه ای یا خرد شده اضافه کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با دیگر مواد ترکیب شوند. پس از اینکه رنگ گوشت یا مرغ تغییر کرد ۴ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و زیر قابلمه را زیاد می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم گوشت یا مرغ با حرارت بسیار ملایم بپزند. در همین حین هویج را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و سیب زمینی ها را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس هویج و سیب زمینی خرد شده را کمی تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند و در خورش بوی خامی و ناخوشایند نداشته باشند.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت یا مرغ به طور کامل پخت سیب زمینی و هویج تفت داده شده را به همراه آلو خورشتی به خورش اضافه می کنیم. در ادامه طعم غذا را می چشیم و مقداری نمک به همراه ادویه های دلخواه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه خورش به خوبی جا افتاد و کم آب شد، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بماند، سپس خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.