طرز تهیه مربای پوست پسته خوشمزه و مجلسی به روش سمنانی

طرز تهیه مربای پوست پسته

مربای پوست پسته خانم اردستانی رزا منتظمی خواص خام تازه مامی سایت نارس چاقاله پسته lvfhd   sj  sji

مربای پوست پسته یکی از انواع مرباهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متفاوتی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای پوسته پسته
پوست پسته تازه۲۵۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم
گلوکز۱ قاشق سوپخوری
گلاب۱ پیمانه
آب½ پیمانه
آب لیمو ترش½ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری غلیط
هل سبز۵ عدد

دستور پخت مربای پوست پسته

مرحله اول

برای تهیه مربای پوست پسته مجلسی ابتدا پوست پسته را می شوییم، سپس داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه داخل کاسه را با داغ پر می کنیم و اجازه می دهیم پوست پسته ها به مدت ۱۵ ساعت درون آب بمانند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان پوست پسته ها را آبکشی می کنیم و درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار می دهیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و پوست پسته ها را داخل آب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۲۰ دقیقه صبر می کنیم، سپس پوست پسته ها را آبکشی می کنیم و داخل یک کاسه حاوی آب و یخ می ریزیم.

مرحله چهارم

این کار باعث می شود تلخی پوست پسته ها گرفته شود. ممکن است نیاز باشد این کار ۲ تا ۳ مرتبه انجام دهیم تا تلخی پوست پسته ها به طور کامل گرفته شود. در ادامه نصف پیمانه آب را به همراه گلاب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هل ها را به همراه شکر و آب لیمو ترش به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شربت بجوشد و کمی غلیظ شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم شربت خنک شود.

مرحله ششم

پس از اینکه شربت خنک شد، گلوکز را به همراه پوست پسته به شربت اضافه می کنیم و مجددا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا با حرارت ملایم به قوام برسد. پس از اینکه مربا آماده شد زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که بخواهیم رنگ مربا کاملا قرمز شود، بهتر است کمی رنگ غذا هم به آن اضافه کنیم. در پایان مربا را در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا خنک شود، سپس داخل ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.