طرز تهیه مربای پوست پرتقال خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

طرز تهیه مربای پوست پرتقال مجلسی خشک هویج خانم اردستانی به شکل گل xvc jidi lvfhd   sj  vjrhg

مربای پوست پرتقال یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای پوست پرتقال
پوست پرتقال۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۲ لیوان
چوب دارچین (اختیاری)۱ تکه
میخک (اختیاری)۴ عدد
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت مربای پوست پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مربا پوست پرتقال خوشمزه ابتدا باید سفیدی های داخل پوست پرتقال را به طور کامل بگیریم، سپس پوست های پرتقال را به صورت لوله ای جمع کنیم. در ادامه تمام پوست ها را به وسیله نخ و سوزن به هم متصل می کنیم.

مرحله دوم

برای راحت تر شدن کار تمام پوست های پرتقال را درون یک نخ مانند تسبیح قرار می دهیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب تا نیمه آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید، سپس پوست ها را درون آب جوش قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست های پرتقال را از آب جوش خارج می کنیم و با آب سرد آبکشی می کنیم. این کار را حداقل ۴ بار انجام می دهیم تا تلخی پوست های پرتقال به طور کامل گرفته شود. در بار آخر طعم پوست ها را امتحان می کنیم.

مرحله چهارم

اگر باز هم طعم تلخی داشتند باید یک بار دیگر جوشانده شوند. در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود و آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، میخک و دارچین را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب بجوشند. در ادامه پوست های پرتقال را کمی با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوست های پرتقال را همانطور به صورت ریسه شده با نخ درون شربت قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را به مدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا پوست های پرتقال نرم شوند. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مربا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بسیار ملایم بجوشد تا به قوام برسد. در پایان پس از اینکه مربا تقریبا آماده شد آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن مربا را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم مربا به مدت چند ساعت در دمای محیط به طور کامل خنک شود، سپس نخ های موجود در مربا را خارج می کنیم. در ادامه مربا را درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shadmehrsajede_food
مطالب مرتبط
طرز تهیه مربای انجیر و گردو خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه مربای انجیر و گردو خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه مربای انجیر و گردو مربای انجیر و گردو یکی از انواع مرباهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که عطر و طعمی بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه ترشک ترکیبی خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه ترشک ترکیبی خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه ترشک ترکیبی ترشک ترکیبی یکی از انواع خوراکی خوشمزه و ساده ایرانی است که با ترکیب چند میوه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه ترشی مندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی مندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی مندی ترشی مندی یکی از انواع ترشی های خوشمزه فصل بهار است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.