طرز تهیه املت با رب گوجه فرنگی خوشمزه به سبک قهوه خانه ای

طرز تهیه املت با رب گوجه فرنگی

طرز تهیه املت با رب گوجه فرنگی قهوه خانه ای و سوسیس رب انار تبریزی و پنیر پیتزا با پیاز xvc jidi hlgj fh vf

املت با رب گوجه فرنگی که با نام املت ربی هم شهرت دارد یکی از انواع صبحانه های محبوب میان ایرانیان است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزش چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری سر پر
تخم مرغ۴ عدد درشت
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت املت قهوه خانه ای

مرحله اول

برای تهیه املت ربی خوشمزه ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

مهم ترین دلیل خوشمزه شدن املت قهوه خانه ای این است که رب گوجه فرنگی را به خوبی سرخ می کنند، سرخ کردن رب گوجه فرنگی به طور کامل کامل علاوه بر اینکه باعث خوشمزه تر شدن املت می شود، به خوشرنگ تر شدن ان نیز کمک می کند.

مرحله سوم

پس رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ ان باز شود و بوی خامی اش گرفته شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و پس از ترکیب کردن رب گوجه فرنگی با ادویه باید تخم مرغ ها را اضافه کنیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را یک به یک به تابه اضافه می کنیم و مقدار کمی نمک روی تخم مرغ ها می پاشیم. نکته مهم در مورد نمک املت قهوه خانه ای این است که رب گوجه فرنگی معمولا نمک زیادی دارد و باید مراقب باشید املت را شور نکنید.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ و رب گوجه فرنگی را چند دقیقه هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. میزان پخته شدن تخم مرغ ها هم به خودتان بستگی دارد ولی به طور معمول در املت قهوه خانه ای تخم مرغ به طور کامل پخته می شود.

مرحله ششم

در پایان پس از اینکه املت به طور کامل پخت و تخم مرغ کاملا سفت شد، آنرا به همراه همان تابه ای که املت را درونش پخته ایم درون یک سینی مناسب قرار می دهیم و به همراه پیاز خرد شده و نان بربری تازه سرو می کنیم.

نکات پخت املت قهوه خانه ای

نان مناسب

املت را می توانیم با هر نانی سرو کنیم، اما اگر بخواهیم طعم املت قهوه خانه ای را در منزل زنده کنیم بهتر است از نان بربری تازه استفاده کنیم. در صورتی که تمایل دارید این نان خوشمزه و سنتی را در منزل تهیه کنید می توانید دستور کامل و مرحله به مرحله آنرا در مطلب زیر مطالعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 11 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/alii.omletii

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.