طرز تهیه شیرینی نان چای خانگی خوشمزه به روش سنتی قزوینی

طرز تهیه شیرینی نان چای

طرز تهیه نان چایی قزوین خانم گل آور بدون فر بیجار نون چایی خانگی سنتی خانم صرافها ساوه xvc jidi advdkd khk  hd

شیرینی نان چای یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به قزوین می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نان چای
آرد قنادی۳۷۵ گرم
ماست چکیده پر چرب۴۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد درشت
پودر قند۹۵ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی
خامه صبحانه۱ قاشق چایخوری

دستور پخت نان چای قزوین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نان چای خانگی ابتدا کره هم دمای محیط را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن چند دقیقه می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند و رنگشان روشن شود، سپس هل و زرده های تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را یک دقیقه دیگر با همزن می زنیم تا با هم یکدست شوند، سپس بکینگ پودر و ماست را اضافه می کنیم و در حدی که با مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس به مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس با دست خمیر را کمی ورز می دهیم، سپس آنرا داخل یک کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از اینکه خمیر را از یخچال خارج کردیم فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن شیرینی ها به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را به قطر ۴ تا ۵ میلی متر به صورت یکدست با وردنه باز می کنیم. حالا با چنگال یا وردنه طرح دار روی خمیر طرح می اندازیم، سپس با کاتر دلخواه خمیر را قالب می زنیم.

مرحله ششم

حالا داخل سینی فر یک لایه کاغذ روغنی می اندازیم و خمیرهای قالب زده شده را به آرامی به سینی فر منتقل می کنیم. حالا مواد رومال ( تخم مرغ، خامه و زعفران) را با هم مخلوط می کنیم و با قلمو روی خمیرها را رومال می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری کنجد هم روی خمیرهای رومال شده می پاشیم و سینی فر را درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند. حدود ۱۵ تا ۲۰ برای پخت شیرینی ها زمان نیاز است، در آخر برای رنگ گرفتن روی شیرینی ها گریل را روشن می کنیم.

3/5 - (1 امتیاز)
بروز رسانی توسط در جمعه 3 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi.shayli
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.