طرز تهیه شیرینی نان برنجی خوشمزه و خانگی اصیل با پیمانه

طرز تهیه شیرینی نان برنجی

طرز تهیه شیرینی برنجی با پیمانه یزدی نکات پخت در مایکروفر عربی رزا منتظمی خانم جمشیدیان طرز تهیه نان برنجی بدون فر

شیرینی نان برنجی یکی از انواع شیرینی های پر طرفدار است که از شیرینی ها اصیل ایرانی می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان خرمایی خوشمزه و مجلسی با خمیر جادویی کرمانشاهی

مواد لازم نان برنجی
آرد برنج۵۰۰ گرم
روغن جامد۲۵۰ گرم
پودر قند۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه شیرینی برنجی

مرحله اول

ابتدا روغ جامد را در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی نرم شود، سپس پودر قند را به آن اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه زرده های تخم مرغ را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی گلاب را به همراه پودر هل اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. اگر می خواهید رنگ شیرینی های شما سفید نباید یا اینکه دو رنگ باشد می توانید به نیمی از خمیر زعفران دم کرده اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا آرد برنج را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر شیرینی حالتی شبیه به خرده نان پیدا کند. حالا اصلی ترین مرحله نان برنجی یعنی ورز دادن خمیر شروع می شود. در این مرحله باید خمیر را به حدی ورز دهیم که کاملا یکدست و نرم شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه به همراه فوت و فن قنادی

مرحله چهارم

ورز دادن را تا جایی که خمیر شود و دیگر به راحتی ترک نخود ادامه می دهیم.اگر چرخ گوشت در دشترس دارید می توانید خمیر را چند بار چرخ کنید تا نرم و یکدست شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر آماده شد آنرا به صورت گلوله هایی کوچک تر از گردو شکل می دهیم، سپس مهر می زنیم (طرح روی نان برنجی) و داخل سینی فر می چینیم. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

پس از اینکه فر گرم شد شیرینی ها را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا بپزند. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای پخت نان برنجی کافی است. هر زمان کف شیرینی ها طلایی شد می توانیم آنها را از فر خارج کنیم و پس از اینکه کاملا خنک شدند در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shirinikermanshah

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.