طرز تهیه کیک شیر داغ خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک شیر داغ

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی اسفنجی ساده نی نی سایت کاراملی و هل ساده زعفرانی با شیر xvc jidi  d  adv nhy

کیک شیر داغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا برای عصرانه استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر داغ
آرد قنادی۲٫۵ پیمانه (۳۰۰ گرم)
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
شیر۱ و ¼ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس

دستور پخت کیک شیر داغ

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر داغ خوشمزه ابتدا تخم مرغ، شیر و کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و ۸ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا مواد حالت پفکی و سفید رنگ به خود بگیرد. در ادامه کره و شیر را داخل یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله چهارم

حالا باید صبر کنیم تا شیر به خوبی داغ شود، البته نیاز به جوشیدن شیر نیست. پس از اینکه شیر داغ شد، مخلوط کره و شیر را کم کم به کایه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا مایه کیک شکل بگیرد. حالا یک قالب با عرض ۲۲ تا ۲۶ را با کاغذ روغنی و روغن جدا کننده کیک پوشش می دهیم.

مرحله ششم

حالا کیک را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک اماده شود. پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود، سپس به صورت دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 3 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/feloooraa

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.