طرز تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده خوشمزه و مخصوص بازاری

طرز تهیه سمبوسه گوشت

طرز تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده مزاری و قارچ با خمیر یوفکابندری فلفل دلمه ای افغانی xvc jidi slf si   aj

سمبوسه گوشت یکی از انواع سمبوسه های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
جعفری۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
نان لواش یا یوفکابه تعداد کافی

دستور پخت سمبوسه گوشت

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه گوشت خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. فلفل دلمه ای چند دقیقه تفت می دهیم، سپس درب تابه را ۵ تا ۷ دقیقه می گذاریم تا فلفل دلمه ای کاملا بپزد و نرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ به طور کامل تبخیر شود. حالا وسط تابه را باز می کنیم و رب گوجه فرنگی را در وسط تابه به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

نکته مهم در مورد رب گوجه فرنگی این است که اگر به خوبی سرخ نشود، بوی خامی آن باعث کاهش کیفیت طعم سمبوسه می شود. پس از اینکه رب را تفت دادیمف جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری را هم باید به خوبی تفت دهیم تا آب اضافی آن کشیده شود. در پایان مقداری نمک و در صورت تمایل فلفل قرمز هم به مایه سمبوسه اضافه می کنیم و آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم تا کمی خنک شود.

مرحله ششم

حالا نان های لواش یا یوفکا را به صورت طولی با عرض ۱۰ سانتی متر برش می زنیم و مقداری از مایه سمبوسه را ابتدای نان قرار داده و به صورت مثلثی نان را جمع می کنیم. در ادامه یک ظرف گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

به اندازه ای روغن داخل ظرف می ریزیم که سمبوسه ها هنگان سرخ شدن در روغن شناور باشند. برای سرخ کردن سمبوسه ها حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده می کنیم، چون جذب خیلی کمتری دارد و در حرارت بالا به راحتی نمی سوزد.

مرحله هشتم

پس از اینکه سمبوسه ها را سرخ کردیم، انها را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان سمبوسه ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/fingerfood_shima

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.