طرز تهیه کوزلاک مانتی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوزلاک مانتی

طرز تهیه کوزلاک مانتی تک نفره نی نی سایت

کوزلاک مانتی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوزلاک مانتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد
ماست چکیده۱٫۵ پیمانه
سیر۴ حبه
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
ورقه یوفکا مثلثیبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوزلاک مانتی

مرحله اول

برای تهیه کوزلاک مانتی خوشمزه در ابتدای کار بادمجان‌ ها را می شوییم، سپس با چنگال روی آنها چند سوراخ ایجاد می کنیم. حالا بادمجان ها را روی حرارت زغال یا گاز قرار می دهیم تا به صورت کبابی پخته شوند.

مرحله دوم

زمانی که بادمجان ها پخته شدند، پوست آنها را جدا کرده و ساطوری می کنیم، سپس ماست چکیده را به همراه بادمجان درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و در کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی بورانی بادمجان اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه بورانی بادمجان را درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها باهم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز خرد شده را به آن می افزاییم و تفت دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که پیاز طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده سپس کمی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مواد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها گرفته شود. حالا ورقه های یوفکا مثلثی را از وسط نصف کرده، سپس یک سیخ چوبی انتهای مثلث قرار می‌ دهیم و به کمک آن رول می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ابتدای مثلث را کمی خیس می کنیم تا به خمیر بچسبد و حین سرخ شدن باز نشود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که رول های یوفکا درون آن غوطه ور بمانند روغن می‌ افزاییم.

مرحله هشتم

حالا رول های یوفکا را درون روغن انداخته و به خوبی سرخ می کنیم، سپس روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در ادامه رول های یوفکا را به صورت گرد درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله بورانی بادمجان را در مرکز ظرف و رول ها ریخته، سپس مواد گوشتی را روی بورانی بادمجان می ریزیم. در نهایت رول های یوفکا را به همراه ماست بورانی و مواد گوشتی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 23 شهریور 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ با طعم عالی برای مناسبت‌های خاص

طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ با طعم عالی برای مناسبت‌های خاص

طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ در این مطلب از سری آموزش‌های سایت آموزشی چی شی، قصد داریم به شما دوست‌داران شیرینی‌جات سنتی، طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ را آموزش دهیم. …

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه و رستورانی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه و رستورانی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه کباب ترش کباب ترش یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی شمالی …

طرز تهیه سالاد کلم و فلفل دلمه ای با سس مخصوص رستورانی

طرز تهیه سالاد کلم و فلفل دلمه ای با سس مخصوص رستورانی

طرز تهیه سالاد کلم و فلفل دلمه ای سالادها با توجه به وجود سبزیجات مختلف، تنوع زیادی دارند. بعضی سالاد ها را می توان به عنوان یک وعده غذای سبک و کامل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.