طرز تهیه مانتی هویج غذای خوشمزه و جدید به روش ترکیه ای

طرز تهیه مانتی هویج

مانتی هویج , طرز تهیه مانتی هویج , دستور پخت مانتی هویج

مانتی نوعی غذای ترکیه ای بی نظیر است. خمیر های کوچک پر شده با گوشت همراه با سه نوع سس تهیه می شود. سس کره ای، سس گوجه و سس ماست سیری. مانتی هویج یک پیش غذای بسیار اقتصادی است که می توان برای عصرانه در کنار چای یا بعنوان پیش غذا استفاده کرد و بسیار هم لذیذ است و طعم فوق العاده ای دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مانتی هویج در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مانتی هویج
هویج۱ کیلو گرم
سودا یا آب گاز دار۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر
آرد۲ لیوان
نمک۱ قاشق مربا خوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
مواد لازم برای سس ماست
ماست معمولی یا چکیده۱ کاسه
سیر رنده شدهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
مواد لازم برای سس کره
کرهبه میزان لازم
نعنا و پودر فلفل قرمزبه میزان لازم

طرز تهیه مانتی هویج

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه ترکیه ای مانتی هویج در ابتدای کار، هویج را پوست کنده و حلقه حلقه برش می ‌زنیم و داخل قابلمه می ‌ریزیم و به آن آب جوش اضافه می‌کنیم و روی حرارت می ‌گذاریم. تا موقعی که نرم شود و بپزد.

مرحله دوم

سپس بعد از پختن آنها را خوب آبکش می‌ کنیم و داخل کاسه گودی می ‌ریزیم و با له کن یا چنگال خوب له می ‌کنیم تا پوره شود. سپس نمک و آب گازدار را به آن، اضافه می‌ کنیم و هم می‌ زنیم. آرد را کم کم اضافه می‌ کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله داخل تابه مقداری روغن می‌ ریزیم و روی حرارت متوسط می ‌گذاریم تا روغن به خوبی داغ شود. حرارت متوسط باشد. از مواد به کمک دو قاشق مقدار کمی برداشته و داخل روغن می اندازیم و دو طرف آن را سرخ می ‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مانتی های سرخ شده را ابتدا روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس داخل ظرف می ‌گذاریم. در یک کاسه، ماست و سیر و نمک را با هم مخلوط کرده و روی مانتی ها را مخلوط ماست و سیر می ‌ریزیم.

مرحله پنجم

سپس در آخر روی آن سس کره را می‌ریزیم و سرو می‌کنیم. برای تهیه سس کره، کره را روی حرارت می‌ گذاریم تا ذوب شود. نعنا و فلفل قرمز را به آن اضافه می ‌کنیم. خیلی کم تفت می ‌دهیم و بعد از روی حرارت بر می ‌داریم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 31 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بال مرغ عسلی خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه بال مرغ عسلی خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه بال مرغ عسلی بال مرغ عسلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا هم مناسب می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه …

طرز تهیه پیاز پلو خوشمزه با گوشت چرخ کرده به روش اردبیلی

طرز تهیه پیاز پلو خوشمزه با گوشت چرخ کرده به روش اردبیلی

طرز تهیه پیاز پلو برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. …

طرز تهیه پنیر سوخاری خوشمزه و مخصوص به روش فست فودها

طرز تهیه پنیر سوخاری خوشمزه و مخصوص به روش فست فودها

طرز پنیر سوخاری پنیر سوخاری یکی از انواع غذاهای سوخاری پر طرفدار و بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. از پنیر سوخاری علاوه بر اینکه می توانیم …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.