طرز تهیه آش عدس ترش خوشمزه و ساده به روش ترکی

طرز تهیه آش عدس ترش

طرز تهیه آش عدس ترش , دستور پخت آش عدس ترش

آش عدس ترش یکی از انواع آش های خوشمزه و سبک است که مناسب برای پذیرایی عصرانه در روزهای بلند تابستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش عدس ترش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه۱ پیمانه
عدس۱ پیمانه
گشنیز تازه۴ پیمانه
اسفناج۵۰۰ گرم
تره½ پیمانه
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۴ حبه بزرگ
آبغوره۱ پیمانه
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
باقالی تازه۱ پیمانه
آب قلمبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه آش عدس ترش

مرحله اول

برای تهیه آش عدس ترش خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده تا به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به مدت یک دقیقه تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود. حالا نعنا خشک به تابه اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله آب قلم را به همراه برنج شسته شده درون یک قابلمه مناسب ریخته و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. زمانی که آب قلم جوش آمد عدس را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم عدس به مدت ۳۰ دقیقه درون آب قلم بجوشد تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه اسفناج را به همراه تره، گشنیز و باقالی شسته، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان مخلوط پیاز داغ و سیر را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بجوشد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه اسفناج، تره و گشنیز را به صورت دلخواه خرد کرده و به همراه باقالی به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا حرارت را روی کمترین شعله گذاشته و اجازه می دهیم آش بجوشد تا کاملا پخته و جا بیفتد. اواخر پخت آش آبغوره را به قابلمه اضافه کرده و پس از چند دقیقه آش را به همراه نعنا داغ و سیر داغ سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 21 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.