طرز تهیه کدو بره خوشمزه و ساده به روش سنتی مازندرانی

طرز تهیه کدو بره

طرز تهیه کدو بره , دستور پخت کدو بره شمالی , کدو بره مازندرانی رشتی

کدو بره که با نام کچلیک بره هم شناخته می شود یکی از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه استان مازندران است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو بره در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
کدو سبز۴ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد

طرز تهیه کدو بره

مرحله اول

برای تهیه کدو بره خوشمزه ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه کدو سبز را می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که عطر سیر آزاد شد زردچوبه و نمک را به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه سیب زمینی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم و پس از آن کدو سبز را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را به باقی مواد اضافه می کنیم و پس از آن تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی تبخیر شود.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که گوجه فرنگی سرخ شد و رنگ آن باز شد تخم مرغ ها را درون تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم تخم مرغ خودش را بگیرد. در ادامه کدو بره را به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.