طرز تهیه شله زرد کره ای خوشمزه به روش مخصوص

طرز تهیه شله زرد کره ای

طرز تهیه شله زرد کره ای , دستور پخت شله زرد کره ای

شله زرد کره ای یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان نذری پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شله زرد کره ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ تا ۱۲ نفر
برنج۲ پیمانه
شکر۶ پیمانه
آب۱۲ پیمانه
گلاب۱ پیمانه
زعفران دم کرده½ فنجان
کره۲۰۰ گرم
هل۵ عدد
پودر هل۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شله زرد کره ای

مرحله اول

برای تهیه شله زرد خوشمزه کره ای در ابتدای کار برنج را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت خیس بخورد تا نرم شود. پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۱۲ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس برنج را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم برنج بپزد.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت که برنج به طور کامل پخت، هل و شکر را اضافه می کنیم و به صورت مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا برنج ته نگیرد. در ادامه خلال بادام را با گلاب می خیسانیم تا کمی نرم شود، سپس به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا یک ساعت دیگر صبر می کنیم تا شله زرد جا بیفتد، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر هل، کره و روغن به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم تا آب اضافی غذا کشیده شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت دیگر که شله زرد به طور کامل به روغن افتاد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید که اگر آب اضافی شله زرد کشیده نشده باشد، پس از اینکه سرد شود آب می اندازد.

مرحله ششم

به همین دلیل باید اجازه دهیم آب اضافی غذا به طور کامل کشیده شود، سپس آنرا از روی حرارت کنار بگذاریم. در نهایت شله زرد را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به سلیقه خود با مغزیجات تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.