طرز تهیه ماهی با سس مخصوص خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه ماهی با سس مخصوص

طرز تهیه ماهی با سس مخصوص , دستور پخت ماهی با سس مخصوص

ماهی با سس مخصوص یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه شمالی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی با سس مخصوص در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی۲ عدد متوسط
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
رب انار۴ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ماهی با سس مخصوص

مرحله اول

برای تهیه ماهی خوشمزه با سس مخصوص در ابتدای کار شکم ماهی را باز کرده و تمیز می کنیم، سپس سرکه را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر را داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب سرکه و ادویه ها را با یک برس تمیز روی گوشت ماهی می مالیم و آنرا به مدت ۱۵ دقیقه کنار می گذاریم تا طعم دار شود. در همین حین فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله سوم

حالا سینی فر را با کمی روغن چرب کرده و ماهی را از سمت پوستش درون سینی قرار می دهیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم ماهی به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طور کامل مغز پخت شود.

مرحله چهارم

در همین حین سس روی ماهی را آماده می کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار، آب لیمو ترش، روغن کنجد و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. پس از اینکه ماهی به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم و سس را روی آن می مالیم.

مرحله ششم

حالا مجددا سینی را درون فر قرار می دهیم و این بار گریل را روشن می کنیم تا سس روی ماهی بپزد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و ماهی را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوزلاک مانتی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوزلاک مانتی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوزلاک مانتی کوزلاک مانتی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه ماست سفت و چکیده فوق العاده خوشمزه در منزل

طرز تهیه ماست سفت و چکیده فوق العاده خوشمزه در منزل

طرز تهیه ماست است یکی از مواد غذایی بسیار محبوب میان ایرانیان است که معمولا در کنار غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه …

طرز تهیه دلمه بادمجان مجلسی و خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه دلمه بادمجان مجلسی و خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه دلمه بادمجان دلمه بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های آذربایجان می باشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.