طرز تهیه سالونه ماهی خوشمزه و ساده به روش بوشهری

طرز تهیه سالونه ماهی

طرز تهیه سالونه ماهی , دستور پخت سالونه ماهی سوری

سالونه ماهی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شهر بوشهر است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالونه ماهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی۴ تکه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد
پودر زنجبیل و سیاه دانهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سالونه ماهی

مرحله اول

برای تهیه سالونه ماهی به روش بوشهری در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، سیر را درون تابه رنده کرده و به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود. در ادامه مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و سیاه دانه به تابه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله تکه های ماهی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت ماهی ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم و سمت دیگرشان را نیز به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تکه های ماهی را از تابه خارج می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه ماهی ها را به همراه ۱ لیوان آب جوش داخل تابه بر می گردانیم.

مرحله پنجم

مواد را به آرامی ترکیب می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تکه های ماهی به طور کامل مغزپخت شوند. در صورت تمایل برای بهتر شدن طعم خورش می توانیم مقداری رب انار یا تمرهندی نیز اضافه کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت ماهی به طور کامل پخت، باید صبر کنیم تا آب اضافی درون تابه کشیده شود و خورش شروع به روغن انداختن کند. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.