طرز تهیه دسر سیب شکم پر خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه دسر سیب شکم پر

طرز تهیه دسر سیب شکم پر , دستور پخت دسر سیب شکم پر

دسر سیب شکم پر یکی از انواع دسرهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سیب شکم پر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زرد۵ عدد
مغز گردو۵ عدد
آب۱ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
کنجد۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر سیب شکم پر

مرحله اول

برای تهیه دسر سیب شکم پر ابتدا مواد میانی دسر را آماده می کنیم، برای این منظور مغز گردو را درون آسیاب می ریزیم و میکس می کنیم تا حالت خمیری پیدا کند، سپس آنرا از آسیاب خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه کنجد و ۲ قاشق غذاخوری از شکر به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه سیب ها را پوست می گیریم، سپس قسمت بالای سیب ها را با چاقو جدا می کنیم.

مرحله سوم

حالا با استفاده از یک قاشق کوچک درون سیب ها را خالی می کنیم. در ادامه مواد میانی را درون سیب ها می ریزیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار داده و سیب ها را به ترتیب درون تابه می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شکر باقیمانده را با آب ترکیب می کنیم، سپس درون تابه می ریزیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم سیب ها با حرارت ملایم بپزند و شربت را جذب کنند. در حین پخت هر چند دقیقه یک بار سیب ها را بررسی می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه سیب ها به خوبی پختند و نرم شدند، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم، سپس با استفاده از یک برش تمیز شربت زعفرانی را روی بدنه و قسمت های بالایی سیب ها می مالیم تا خوشرنگ و درخشان شوند.

مرحله ششم

در نهایت گلاب را به تابه اضافه می کنیم و پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا دسر از حرارت بیفتد. در نهایت سیب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به سلیقه خود با پودر پسته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.