طرز تهیه کیک چهار فصل خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک چهار فصل

طرز تهیه کیک چهار فصل , دستور پخت کیک چهار فصل

کیک چهار فصل یکی از انواع کیک های چند رنگ بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک چهار فصل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک چهار فصل
آرد۲٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن½ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای اطراف کیک
شیر½ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات صبحانه یا نوتلابه مقدار کافی

طرز تهیه کیک چهار فصل

مرحله اول

برای تهیه کیک ۴ فصل ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم، سپس شیر و روغن را به ترتیب اضافه کرده و هر کدام را چند ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری از آرد بر می داریم، سپس باقیمانده آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در همین حین مایه کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت ۲ قاشق آرد و به قسمت دیگر پودر کاکائو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ تا قالب پاند را با روغن جداکننده کیک یا کمی کره سرد چرب می کنیم، سپس مایه کیک ساده و کاکائویی را به صورت جداگانه درون قالب ها می ریزیم و به مدت ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کیک ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در ادامه قسمت گنبدی کیک ها و سرو ته آنها را با چاقو جدا می کنیم، سپس قسمت باقیمانده را به صورت طولی به شکل (+) برش می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قسمت های اضافی کیک را با دست به خوبی پودر می کنیم و داخل یک کاسه مناسیب می ریزیم، سپس شیر را به همراه پودر کاکائو و مقدار کمی شکلات صبحانه یا نوتلا به کاسه افزوده و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مایه رویه کیک منسجم شد، آنرا روی یک سلفون با وردنه به صورت مستطیلی باز می کنیم. در ادامه لایه های کیک را روی رویه کیک قرار داده و به صورت شطرنجی با مقداری نوتلا یا شکلات صبحانه به هم می چسبانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله با استفاده از سلفون رویه کیک را رول می کنیم و با سلفون به صورت محکم فیکس می کنیم. در ادامه کیک را در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی نان چرخی خانگی خوشمزه و مخصوص قزوینی

طرز تهیه شیرینی نان چرخی خانگی خوشمزه و مخصوص قزوینی

طرز تهیه شیرینی نان چرخی شیرینی نان چرخی که با نام شیرینی چرخی هم شناخته می شود یکی از انواع شیرینی ها اصیل و خوشمزه ایرانی است. این شیرینی اصالتا متعلق به …

طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه و مخصوص به روش آمریکایی

طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه و مخصوص به روش آمریکایی

طرز تهیه کیک آناناس کیک آناناس یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این کیک خوشمزه ظاهری شیک و …

طرز تهیه مافین شکلاتی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه مافین شکلاتی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه مافین شکلاتی مافین شکلاتی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که میان وعده‌ای مناسب برای پذیرایی و مهمانی است و با روشی راحت و سریع درست می‌شود. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.