طرز تهیه مربای توت سفید ساده خانگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه مربای توت سفید

طرز تهیه مربای توت سفید با توت سفید چی درست کنم تازه خشک در منزل

مربای توت سفید یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو میشود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای توت سفید در ادامه با مجله آنلاین چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای توت سفید
توت سفید۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب۱ لیوان
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ پنس
خلال پستهبرای تزیین

دستور تهیه مربای توت سفید

مرحله اول

برای تهیه مربای توت سفید خوشمزه و مخصوص بهتر است از توت های درشت و نیمه رسیده استفاده شود، زیرا اگر از توت های رسیده استفاده کنید پس از پخت له می شود. ابتدا توت های را تمیز می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله توت ها را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان به طور کامل برود. در ادامه توت ها را به صورت لایه ای داخل یک قابلمه مناسب و جادار می ریزیم و بین هر لایه توت مقداری شکر به صورت پخش می پاشیم.

مرحله سوم

سپس در ب قابلمه را می گذاریم یا روی آن یک بشقاب قرار می دهیم، سپس قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا توت ها آب بیندازند. پس از گذشت ۱۲ ساعت که توت ها آب انداخت، قابلمه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله بعدی ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم می کنیم و کف های روی آب را جمع می کنیم و دور می ریزیم تا مربا در پایان پخت شفاف شود.

مرحله پنجم

صبر می کنیم تا مربا به غلظت کافی برسد سپس آب لیمو ترش را اضافه می کنیم. برای اینکه متوجه شویم مربا قوام امده است باید غلظت آن پس از سرد شدن شبیه به عسل باشد و وقتی یک قطره از شهد مربای خنک شده را بین دو انگشت قرار می دهیم کش بیاید.

مرحله ششم

پس از اینکه غلظت مربا به حد کافی رسید وانیل را اضافه کرده و حرارت زیر مربا را خاموش می کنیم. اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط خنک شود سپس در ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات طرز تهیه مربای توت سفید

خواص توت سفید

توت سفید خواص بسیاری دارد که از مهم ترین این خواص می توان به درمان کبد چرب، کاهش استرس، کمک به کاهش وزن و… اشاره کرد. برای مشاهده خاصیت های بیشتر توت سفید مطلب خواص و مضرات توت سفید را مطالعه بفرمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 10 شهریور 1400
  • منبع :
  • instagram.com/na_de_re

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.