طرز تهیه بار شکلاتی خوشمزه و ساده بدون نیاز به پخت

طرز تهیه بار شکلاتی

بار شکلاتی , طرز تهیه بار شکلاتی , دستور پخت بار شکلاتی

بار شکلاتی یک از انواع شکلات های تخته ای بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بار شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بار شکلاتی
کره بادام زمینی۶ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
خمرا۱۰ عدد
نمک۱ پنس
شکلات تخته ای۳۰ گرم
مغزیجات دلخواه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بار شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه بار شکلاتی خوشمزه ابتدا پوست خرماها را جدا می کنیم، سپس آنها را از وسط نصف کرده و هسته هایشان را خارج می کنیم. در ادامه خرماهای بدون پوست و هسته را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله چند قاشق آب جوش به خرماها اضافه کرده و آنها را با پشت قاشق له می کنیم تا مانند پوره کاملا یکدست شوند. در ادامه کره بادام زمینی هم دمای محیط را به همراه نمک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس پودر کاکائو را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با پشت قاشق به خورد دیگر مواد می دهیم. در ادامه یک ظرف مربعی مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را درون ظرف می ریزیم و با پشت قاشق به صورت یکدست درون ظرف پهن می کنیم. در ادامه شکلات تخته ای را درون یک کاسه فلزی می ریزیم و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه حاوی شکلات را روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار داده و به روش بن ماری شکلات را ذوب می کنیم. پس از اینکه شکلات ذوب شد، آنرا با روغن مایع ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا شکلات ذوب شده را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و به سلیقه خود روی مواد را با شکلات ذوب شدن تزیین می کنیم. در ادامه مقداری مغزیجات روی مواد می ریزیم و آنرا به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا آماده شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 14 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.