طرز تهیه نان شیره انگور خوشمزه و سنتی با رنگ قهوه ای

طرز تهیه نان شیره انگور

نان شیره انگور , طرز تهیه نان شیره انگور , دستور پخت نان شیره انگور

نان شیره انگور یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیره انگور در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان شیره انگور
شیر۱ و ¼ پیمانه
شیره انگور¼ پیمانه
آرد نان۲ و ¼ پیمانه
آرد کامل۱ و ¾ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
روغن گیاهی۳ قاشق غذاخوری
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان شیره انگور

مرحله اول

برای تهیه نان شیره انگور خوشمزه ابتدا آرد نان را به همراه آرد کامل، آرد ذرت، پودر کاکائو، نمک و خمیر مایه فوری درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس وسط مواد را مانند یک گودال باز می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه شیره انگور و روغن گیاهی در مرکز مواد می ریزیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست جمع شود. پس از اینکه خمیر آماده شد، یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا خمیر را چونه گرفته و درون کاسه قرار داده، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم. در ادامه خمیر را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا حدود یک تا یک و نیم ساعت استراحت کند و حجمش تقریبا دو برابر شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر را هواگیری می کنیم، سپس به سطح کار منتقل کرده و کمی ورز می دهیم. در ادامه خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را چونه می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله پنجم

حالا هر خمیر را با دست باز می کنیم، سپس لبه های خمیر را داخل شکم آن بر می گردانیم و آنرا مانند نان ساندویچی شکل می دهیم. در ادامه خمیر آماده شده را درون سینی فر قرار می دهیم. به همین ترتیب خمیرها را آماده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیرها را با پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم یک ساعت دیگر استراحت کنند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم و یک کاسه آب نیز درون فر قرار می دهیم تا رطوبت ایجاد شود.

مرحله هفتم

حالا ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا فر به خوبی گرم شود، سپس سینی را به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان ها به طور کامل بپزند. در نهایت نان ها را از فر خارج کرده و درون دستمال نخی می پیچیم تا نرم بمانند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.