طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ خوشمزه به روش تهرانی

طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ

آلبالو پلو با قلقلی مرغ , طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ , دستور پخت آلبالو پلو با قلقلی مرغ

آلبالو پلو یک غذای بسیار خوشمزه است که طعم ترش و شیرین آلبالو در کنار برنج طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. همچینین رنگ آلبالو این غذا را خاص می کند. آلبالو پلو جزو برنج های مخلوط است که نیاز به خورش ندارد. در این دستور از مرغ برای تهیه قلقلی استفاده شده است که درون آلبالو پلو مخلوط می شود. این غذای مجلسی و خوشمزه را می توان در مهمانی ها به آسانی تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آلبالوی بدون هسته۳۰۰ گرم
شکر۵ قاشق غذا خوری
ران مرغ بدون استخوان۶ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری خشک۱ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و پودرسیر و زردچوبهبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
برنج۳ پیمانه

طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ

مرحله اول

برای تهیه آلبالو پلو خوشمزه و مخصوص با گوشت قلقلی مرغ در ابتدای کار، برنج را حدود ۱ ساعت با آب و نمک خیس می کنیم. آلبالو ها را شسته و هسته می گیریم و درون یک قابلمه می ریزیم. شکر را به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد و مانند مربا شود. می توان بر اساس ترشی آلبالو میزان شکر را کم یا زیاد کرد. ران مرغ را که بدون استخوان کرده ایم، درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. پیاز را هم شسته و پوست می کنیم و با مرغ چرخ می کنیم.

مرحله سوم

مخلوط مرغ و پیاز را درون یک کاسه می ریزیم جعفری خشک و پودر سوخاری و نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و پودر سیر و زردچوبه را به آن اضافه کرده و ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شود. کمی زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حدود ۵ دقیقه دیگر ورز می دهیم. سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا مزه ها به خوبی به خورد هم برود. یک تابه را با کمی روغن چرب می کنیم و مرغ ها را به صورت قلقلی در می آوریم و روی حرارت ملایم سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در حین سرخ کردن روی آن را زعفران دم کرده می ریزیم و می گذاریم تا خوشرنگ تر و خوش طعم تر شود. برنج که خیس خورد درون یک قابلمه آب در حال جوش می ریزیم تا نیم پز شود. اما کمی برنج را نسبت به برنج های دیگر زنده تر بر می داریم.

مرحله ششم

این کار به این دلیل است که آلبالو آبدار است. در این مرحله برنج را آبکش می کنیم. سپس یک قابلمه برداشته و کف آن را روغن می ریزیم و نان را به عنوان ته دیگ می چینیم. سپس یک لایه برنج می ریزیم. یک لایه آلبالو روی برنج ها می ریزیم.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توان گوشت های قلقلی هم در همین حین به قابلمه اضافه کرد یا بعد از این که برنج دم کشید، هنگام سرو به آن اضافه کرد که این مورد سلیقه ای است. در ادامه لایه لایه برنج و آلبالو را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

در آخر آب آلبالو را روی برنج ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت حدودا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. در انتهای پخت برنج، کمی روغن به صورت پخش روی سطح برنج می ریزیم و آن را سرو می کنیم.

مرحله نهم

در هنگام سرو کمی از برنج سفید که آب آلبالو ها به آن نخورده است را برداشته و به آن زعفران اضافه می کنیم و برای تزیین روی برنج از آن استفاده می کنیم. می توان کمی خلال پسته را به مدت ۳۰ ثانیه درون یک قاشق روغن تفت داد روی آلبالو پلو ریخت.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 23 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.