طرز تهیه کباب نگینی خوشمزه و مخصوص به صورت تابه ای

طرز تهیه کباب نگینی

طرز تهیه کباب نگینی تابه ای فیلم حلزونی چوبی نگینی عروس میکس در فر

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب نگینی یک نوع کباب کوبیده تابه ای است که از ترکیب گوشت چرخ کرده و مرغ چرخ کرده تهیه می شود. این دو نوع گوشت به صورت قلقلی کنار هم قرار گرفته و به سیخ کشیده می شود و در تابه رژیمی کباب می شود. این کباب ها به دلیل زیبایی و طعم خوبی که دارند، می توان در مهمانی ها یا جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب نگینی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفند و گوساله مخلوط۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
پودر سوخاری۷ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران سابیده شده۲ قاشق چای خوری
ران مرغ بدون استخوان۶ عدد

طرز تهیه کباب نگینی

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه و مخصوص به صورت نگینی در ابتدای کار، گوشت مخلوط گوسفند و گوساله را با یک پیاز چرخ می کنیم تا یکدست شوند. سپس ۴ قاشق غذا خوری سر پر پودر سوخاری به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ۱ قاشق چای خوری زعفران سابیده به آن اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه مایه کباب را ورز می دهیم تا به خوبی با هم مخلوط شود، مایه کباب باید کاملا منسجم و یکدست باشد.

مرحله سوم

در این مرحله ران مرغ بدون استخوان و یک عدد پیاز درشت دیگر را با هم چرخ می کنیم. سپس به آن مقداری نمک و فلفل سیاه و ۱ قاشق چای خوری زعفران سابیده شده و ۳ قاشق غذا خوری پودر سوخاری اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مایه کباب گوشت مرغ را هم به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. هر دو گوشت را به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. از گوشت ها به اندازه یک قلقلی درشت برداشته و کنار هم می چینیم.

مرحله پنجم

سپس آن ها را به سیخ چوبی می کشیم. کف تابه رژیمی را کمی چرب کرده و سیخ ها را درون آن قرار می دهیم و از هر طرف تقریبا ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می پزیم و در کنار گوجه کباب و سبزیجات کبابی دیگر و انواع برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 11 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.