طرز تهیه نان غنچه خوشمزه و مجلسی مناسب صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان غنچه

طرز تهیه نان غنچه , دستور پخت نان غنچه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. این نان به ضخامت کیک و در قالب کیک به شکل یک گل تهیه می شود. این نان را می توان کنار صبحانه یا عصرانه تهیه و میل نمود. این نان از خمیر مایه تهیه شده است که خیلی بافت نرم و پنبه ای دارد و هضم آن برای معده راحت است. درون آن از پنیر کوزه ای استفاده شده است. می توان درون آن هر نوع ماده دلخواهی ریخت. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان غنچه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان غنچه
آرد نان۵ لیوان
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری سر پر
شکر۱ قاشق مربا خوری
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان
روغن مایع۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان غنچه

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مخصوص به شکل غنچه در ابتدای کار، آرد را داخل یک ظرف الک می کنیم. نمک را به آن اضافه کرده و وسط آن را گود می کنیم. شکر و خمیر مایه و روغن و شیر و آب را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا یک خمیر کاملا یکدست و منسجم بدست آید. سپس خمیر را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود و به دست نچسبد. اگر با میکسر خمیر را ورز می دهیم ابتدا با دور کند آن را محلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس کم کم سرعت آن را اضافه می کنیم تا خمیر کامل یکدست شود. روی خمیر را پوشانده و یک ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. سپس پف خمیر را با دست گرفته و روی سطح کار چند بار خمیر را باز و می بندیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به ۸ قسمت تقسیم می کنیم و چانه می کنیم. هر چانه را به اندازه یک پیش دستی باز می کنیم. یک طرف آن را برش زده و از پنیر کوزه ای درون آن می گذاریم. می توان هر ماده دیگری بین نان قرار داد.

مرحله پنجم

خمیر را تا می کنیم و پایین آن را فشار می دهیم تا بچسبد و مواد بیرون نریزد. سپس می پیچیم و انتهای خمیر را زیر کار می بندیم. نان ها را داخل سینی قرار داده و روی آن ها را می پوشانیم و ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله ششم

در این فاصله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. بعد از این که نان ها استراحت کرد، روی نان را با شیر رومال می کنیم. کمی آرد روی نان ها الک می کنیم و کمی کنجد می پاشیم.

مرحله هفتم

نان ها را درون فر قرار داده و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم تا نان ها طلایی شود. سپس از روی فر خارج کرده و روی توری می گذاریم تا خنک شود. بعد از این که نان ها خنک شد درون یک ظرف قرار می دهیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.