طرز تهیه نان ماست خوشمزه و مجلسی به روش مخصوص آلمانی

طرز تهیه نان ماست

طرز تهیه نان ماست آلمانی شف طیبه ترکی بدون فر و آرد

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان ماست یکی از انواع این نان ها است که بدون مخمر و با ماست تهیه می شود. این نان کمی شیرین و بافتی مشابه دونات دارد که در روغن سرخ شده و سرو می گردد. می توان نان ها را با پودر قند یا شکلات ذوب شده تزیین نمود. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان صبحانه و عصرانه سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان ماست در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان ماست
شکر۱ استکان کوچک
ماست۱ استکان کوچک
روغنسه چهارم استکان کوچک
آرد۵ استکان کوچک
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمکخیلی کم

طرز تهیه نان ماست

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه با ماست در ابتدای کار یک کاسه بزرگ برداشته و شکر و ماست و روغن را درون آن می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس تخم مرغ و نمک و بکینگ پودر را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

در آخر آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا حدی که خمیر منسجم شود و به دست نچسبد. وقتی خمیر منسجم شد با دست شروع به ورز دادن می کنیم تا چسبندگی آن نیز کم شود. سپس درون کاسه قرار می دهیم و روی آن را می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس حدود ۱ تا ۲ ساعت استراحت می دهیم. بعد از آن، روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. خمیر را روی سطح کار با وردنه به ضخامت ۷ میلی متر باز می کنیم. با هر کاتر دلخواهی نان ها را برش می دهیم و قالب می زنیم.

مرحله چهارم

سپس یک تابه برداشته و با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن ها داغ شود. سپس نان ماستی ها را درون روغن سرخ می کنیم به طوری که هر دو طرف آن برشته شود. از آن جا که شکر آن کم است، می توان روی نان ها پودر قند الک کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.