طرز تهیه نان خلالی کره ای خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه نان خلالی کره ای

طرز تهیه نان خلالی کره ای , دستور پخت نان کره ای خلالی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان خلالی کره ای، نان باریک و درازی است که مانند نان باگت تهیه می شود و بعد از پخت روی آن با کره رومال می شود. در این دستور، نان ساده با رومال کره بیان شده است. اگر بخواهیم این نان را برای نان و پنیر یا کره مصرف کنیم می توان درون کره ذوب شده کمی پودر سیرو پاپریکا یا هر ادویه دیگر اضافه کرد و با آن نان را رومال کرد. این نان را می توان برای کنار غذاهای نانی، سوپ و سالاد استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان خلالی کره ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان خلالی کره ای
آب گرم۱ پیمانه + ۲ قاشق غذا خوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق سر پر
شکر۲ قاشق غذا خوری
کره ذوب شده۳ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
آرد نان۳ پیمانه

طرز تهیه نان خلالی کره ای

مرحله اول

برای تهیه نان خلالی کره ای خوشمزه در ابتدای کار یک کاسه بر می داریم. آب گرم و خمیر مایه و شکر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس حدود ۱۰ دقیقه به آن استراحت می دهیم تا کف کند. کره را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره و نمک را به خمیر مایه اضافه می کنیم. سپس آرد را یک بار الک کرده و کم کم به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. خمیر را ورز می دهیم تا خمیر یک دست و منسجمی ایجاد شود. یک کاسه را چرب کرده و خمیر را درون آن می گذاریم.

مرحله سوم

سپس روی آن را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و در جای گرم قرار می دهیم تا حدو یک و نیم ساعت استراحت کند و حجم خمیر تقریبا دو برابر شود. بعد از این که کامل استراحت کرد، پف خمیر را با دست گرفته و آن را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

هر قسمت از خمیر را به صورت یک استوانه بلند و باریک به طول تقریبی ۱۵ سانتی متر رول می کنیم. سینی فر را برداشته و روی آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس روی آن را چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.  سپس خمیر ها را روی آن می چینیم.

مرحله پنجم

روی آن را با یک پارچه می پوشانیم و یک ساعت دیگر استراحت می دهیم. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و می گذاریم به مدت ۱۰ دقیقه گرم شود. بعد از استراحت دوم، روی خمیر ها را برداشته و سینی فر را داخل فر گرم شده قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس اجازه می دهیم که به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بماند تا پخته شود. وقتی از فر خارج شد و هنوز داغ است، کره ذوب شده را روی آن می مالیم سپس وقتی کمی از دما افتاد، از روی کاغذ روغنی جدا کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 28 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه زولبیا آلبالویی خوشمزه و مخصوص با رنگ قرمز

طرز تهیه زولبیا آلبالویی خوشمزه و مخصوص با رنگ قرمز

طرز تهیه زولبیا آلبالویی زولبیا یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه …

طرز تهیه چیز کیک کیوی خانگی خوشمزه و مخصوص با ژله

طرز تهیه چیز کیک کیوی خانگی خوشمزه و مخصوص با ژله

طرز تهیه چیز کیک کیوی چیز کیک یک نوع دسر یا کیک بسیار خوشمزه و شیک است که طرفداران زیادی دارد. تلفیق پنیر و شکر کنار هم، طعم فوق العاده ای ایجاد …

طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک نارنگی اسپانیایی کیک نارنگی اسپانیایی یکی از انواع کیک های پرطرفدار در کشور اسپانیا است که معمولا در زمان فصل چیدن نارنگی برای میان وعده پخته می شود، برای …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.