طرز تهیه کلوچه اسکار خوشمزه و مخصوص با طعم گردویی

طرز تهیه کلوچه اسکار

طرز تهیه کلوچه اسکار , دستور پخت کلوچه اسکار

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. اما کلوچه اسکار، مانند شیرینی پخته می شود و در گردو خرد شده یا کنجد غلتانده می شود. این کلوچه ها سبک و خوشمزه است و می توان به عنوان شیرینی نیز در پذیرایی ها و مهملنی ها استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کلوچه اسکار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه اسکار
آرد۲۷۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
کره۱۵۰ گرم
تخم مرغ کامل۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر هلنصف قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
گردوی خرد شده۲۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ برای دور شیرینی۱ عدد

طرز تهیه کلوچه اسکار

مرحله اول

برای تهیه کلوچه اسکار خوشمزه با طعم گردویی در ابتدای کار، کره را به مدت نیم ساعت از یخچال خارج می کنیم. سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پودر قند و تخم مرغ کامل و زرده اضافه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به همراه وانیل، آن را با همزن مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. حدود ۱ دقیقه مواد را با همزن می زنیم تا یکدست شود. آرد و پودر هل را با هم الک کرده و به مواد زده شده اضافه می کنیم. سپس با دست مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

اگر خمیر چسبناک بود نیازی نیست که آرد بیشتری اضافه شود. خمیر را درون یک نایلون فریزری قرار یم می دهیم . یک ساعت آن را درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

بعد از این که خمیر استراحت کرد، یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس از خمیر ۸ تا ۱۰ گرم برداشته و در دست گرد می کنیم. سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال هم می زنیم.

مرحله پنجم

خمیر ها را درون سفیده تخم مرغ زده و درون گردوی خرد شده می غلتانیم. سپس در سینی فر قرار می دهیم. سینی را در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پخته و خیلی کم، رنگ بگیرد. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود.

مرحله ششم

بعد از این که شیرینی ها خنک شد، با کاردک از سینی فر جدا می کنیم. سپس درون یک ظرف مناسب می چینیم. می توان به جای گردو خرد شده از کنجد و پودر قند نیز استفاده کرد. این شیرینی ها را می توان حدود ۱۰ روز تا دو هفته در ظرف در دار داخل یخچال نگه داری کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 28 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.