طرز تهیه شیرینی برازق خوشمزه و بسیار مقوی به روش سوریه ای

طرز تهیه شیرینی برازق

طرز تهیه شیرینی برازق , دستور پخت شیرینی سوریه ای

شیرینی برازق، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود و تخم مرغ ندارد. این شیرینی کنجد زیاد دارد و می توان به عنوان یک نوع شیرینی کنجدی نیز از آن یاد نمود. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی برازق در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی برازق
کره۲۵۰ گرم
پودر قند۲۵۰ گرم
آرد۵۰۰ گرم تقریبا چهار و نیم لیوان
آبنصف لیوان
کنجد۳۰۰ گرم
شکر دانه ریزدو و نیم قاشق غذا خوری
عسل۲ قاشق غذا خوری
آب۱ قاشق غذا خوری
پسته خرد شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی برازق

مرحله اول

برای تهیه شیرینی برازق خوشمزه به روش سوریه ای کره را نیم ساعت خارج از یخچال قرار می دهیم تا به دمای اتاق برسد. سپس درون یک کاسه می ریزیم. آرد را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا به حالت شن در بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را در یک کاسه دیگر با آب گرم مخلوط کرده و به خمیر اضافه می کنیم. سپس خمیر را مخلوط کرده و ورز می دهیم. خمیر را در یک سلفون قرار می دهیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

حالا کنجد را روی یک سینی نچسب می ریزیم و روی حرارت گاز قرار داده با درون فر می گذاریم تا تفت بخورد. اگر از کنجد بو داده استفاده کنیم نیاز به این کار نیست. در ادامه کنجد تفت داده وقتی خنک شد، شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس عسل و ۱ قاشق آب را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از اینکه خمیر به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت داده شد، آن را از یخچال خارج می کنیم، سپس به روی سطح کار منتقل می کنیم و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کمی از خمیر را برداشته و کمی به آن پسته خرد شده اضافه می کنیم. خمیر را در دست می چرخانیم تا کمی صاف شود. سپس آن را درون کنجد فرو می کنیم و خمیر را کمی فشار می دهیم تا کنجدها جذب خمیر شوند.

مرحله ششم

کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس شیرینی ها را با فاصله درون آن می چینیم. سپس کمی روی آن را صاف کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده، قرار می دهیم تا بپزد.

لطفا امتیاز دهید
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 فروردین 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.