طرز تهیه شیرینی تاتلیسی گردو خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی گردو

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی گردو , دستور پخت شیرینی تاتلیسی گردویی

شیرینی تاتلیسی گردو، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید و ماه مبارک رمضان و سفره افطار مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی جرو شیرینی های شهد دار است که به راحتی و بدون سرخ کردن در فر تهیه می شود و با شربت مرطوب می شود. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی تاتلیسی گردو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی تاتلیسی گردو
کره۱۲۵ گرم
پودر قند۱ فنجان
گردوی خرد شده۱ فنجان
آرد سمولینا۱ فنجان
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
آرد۲ لیوان
مواد لازم برای شربت
آب۳ لیوان
شکر۳ لیوان
لیمونصف یک عدد

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی گردو

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تاتلیسی با طعم گردویی در ابتدای کار، شربت بار را تهبه می کنیم. برای این منظور، شکر و آب را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود و بجوشد، نیاز به هم زدن شکر نیست.

مرحله دوم

وقتی دو قل زد، آب لیمو را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. آب لیمو برای این اضافه می شود که شکرک نزند. در این شربت می توان از زعفران دم کرده و هل یا گلاب نیز استفاده نمود.

مرحله سوم

یک کاسه برداشته و کره و پودر قند را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. کره را باید نیم ساعت قبل از شروع پخت شیرینی از یخچال بیرون می گذاریم تا نرم شود. تخم مرغ و گردو و آرد سمولینا را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه می کنیم تا یک خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود. خمیر را نصف می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی کرده و سپس خمیر را روی سطح با وردنه باز می کنیم. سپس آن را به آرامی رول می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با یک استکان روی آن را فشار داده تا به صورت ماه برش بخورد. می توان این کار را با کاتر دایره هم انجام داد ولی چون سطح استکان تیز نیست، حالت برش آن بهتر از کاتر است. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله ششم

سپس شیرینی ها را روی سینی قرار می دهیم. در ادامه یک زرده را درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شده و از حالت لختگی خارج شود. روی شیرینی ها را با زرده همزده رومال می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه رومال کردن شیرینی ها به پایان رسید، انها را در فر ۲۰۰ درجه قرار می دهیم تا بپزد و روی آن نیز قهوه ای شود. سپس سینی را از فر خارج کرده و روی آن را شربت سرد می ریزیم. سپس با بادام زمینی و نارگیل تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 27 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه رول تست خرمایی ساده و بسیار خوشمزه

طرز تهیه رول تست خرمایی ساده و بسیار خوشمزه

طرز تهیه رول تست خرمایی رول تست خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ترد است که به دلخواه با انواع مواد مغزی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه نان هل خوشمزه و مجلسی عصرانه به صورت مغزدار

طرز تهیه نان هل خوشمزه و مجلسی عصرانه به صورت مغزدار

طرز تهیه نان هل نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان …

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار شکلاتی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار شکلاتی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت کرم دار بیسکوییت کرم دار شکلاتی یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.