طرز تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه و مخصوص به سبک قنادی

طرز تهیه شیرینی آلمانی

طرز تهیه شیرینی آلمانی شکلاتی مربایی به سبک قنادی مارمالاد شیرینی آلمانی xvc jidi advdkd Hglhkd

شیرینی آلمانی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه یکی از ساده ترین و محبوب ترین شیرینی ها در سراسر جهان است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود. شیرینی آلمانی یک گزینه مناسب برای سرو در کنار نوشیدنی های داغ مثل چای و قهوه می باشد. به دلیل اینکه می توانیم آنرا مدت طولانی بدون خراب شدن نگهداری کنیم، گزینه مناسب و اقتصادی برای پذیرایی در اعیاد و جشن ها نیز می باشد. این شیرینی خوشمزه را با اشکال مختلف و انواع مارمالادها می توانیم درست کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی آلمانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی آلمانی
کره یا مارگارین150 گرم
آرد سفید300 گرم
تخم مرغ1 عدد
وانیل مایع½ قاشق چایخوری
پودر شکر80 گرم
مارمالاد با طعم دلخواهبه مقدار کافی
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

دستور پخت شیرینی آلمانی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه ابتدا کره هم دمای محیط را داخل کاسه ای قرار می دهیم و پودر شکر را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی کمی مواد را می زنیم تا به خورد یکدیگر بروند.

مرحله دوم

بعد با دور متوسط به مدت 5 دقیقه می زنیم تا مایع سفید و پوک شود.تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به همراه وانیل به ترکیب کره اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد را می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را حتما کم کم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر نرم شود.نیاز نیست خمیر را ورز بدهیم چون به روغن می افتد و خشک می شود.خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

سپس یک قسمت را داخل سلفون قرار می دهیم و داخل یخچال قرار می دهیم و کاغذ روغنی روی صفحه کار می گذاریم و قسمت دیگر خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا کاغذ روغنی روی خمیر قرار می دهیم تا خمیر بین دو کاغذ روغنی باشد.

مرحله پنجم

حالا با وردنه خمیر را به ضخامت 3 میل باز می کنیم. سپس سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 175 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا 15 دقیقه زودتر گرم شود. با همان کاغذ روغنی خمیر را روی سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله کاغذ روغنی روی خمیر را بر می داریم و با فاصله از هم خمیر را کاتر می زنیم تا زمان پخت شیرینی ها به یکدیگر نچسبند.بعد سینی را داخل فر گرم شده می گذاریم تا به مدت 10 الی 15 دقیقه شیرینی آلمانی ها بپزند.

مرحله هفتم

همین که کف شیرینی ها طلایی شدند یعنی به طور کامل پخته اند. در ادامه سینی را از داخل فر بیرون می آوریم و چند دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها به طور کامل خنک شده و با دمای محیط یکسان شوند.

مرحله هشتم

مارمالاد را داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس شیرینی را بر می داریم و سمت صاف آن کمی مارمالاد می ریزیم و شیرینی دیگر را روی آن قرار می دهیم تا فیکس شوند و داخل سینی آن ها را می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله شکلات تخته ای را آب می کنیم و روی شیرینی ها را به هر صورت که تمایل دارید با شکلات ذوب شده تزئین کنید و داخل ظرف مورد نظرتان آنها را بچینید و به مدت 1 ماه داخل یخچال می توانید آن ها را نگهداری کنید.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.