طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی دو رنگ قالبی بدون خامه برای 10 نفر لیوانی موزی آموزش تصویری دسر با ژله کیک موز و شکلات

پاناکوتا شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. دسر پاناکوتا یکی از معروف ترین دسرهای کشور ایتالیا است که ظاهری شبیه به ژله دارد و بافت آن نیز به دلیل وجود ژلاتین حالتی ژله ای دارد. این دسر خوشمزه را می توانیم نسبت به ذائقه خود درست کنیم، مثلا اگر به دسرهایی با طعم شیرین علاقمند هستیم می توانیم از شکلات تخته ای شیرین استفاده می کنیم و در صوتر یکه می خواهیم طعم دسر کمی تلخ باشد، می توانیم از شکلات های تخته ای درصد بالا که طعم تلخ دارند استفاده کنیم. این دسر شیک و خوشمزه را می توانیم در مجالس و مهمانی های خود با دسرهای تکراری جایگزین کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
شیر۲ لیوان
خامه¼ لیوان
شکر۱۰ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
وانیل یا اسانس وانیل۱ پنس

دستور تهیه پاناکوتا شکلاتی

مرحله اول

ابتدا باید شیر و خامه را زودتر از داخل یخچال بیرون بیاوریم تا با دمای محیط سازگار شوند. برای شروع نصف شیر را به همراه پودر ژلاتین داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم و روی کتری در حال جوش قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس با قاشق ژلاتین را هم می زنیم تا کاملا داخل شیر حل شود و بخار کتری نیز باعث شفاف شدن و حل شدن زودتر این ترکیب می شود.بعد خامه را داخل قابلمه ای می ریزیم و نصف دیگر شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس هم می زنیم تا خامه با شیر مخلوط و یکدست شود. حالا قابلمه را روی حرارت کم قرار می دهیم و شکر را می افزاییم و با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر در ترکیب شیر و خامه حل شود و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که نیاز نیست مواد داخل قابلمه به دمای بالا برسد و بجوشد و داغ شدن کافیست. سپس شکلات تخته ای را رنده می کنیم. حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم و شکلات رنده شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس پودر کاکائو را به همراه کمی اسانس وانیل و مخلوط شیر و ژلاتین حل شده به آن اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید برای پررنگ تر شدن پاناکوتا از مقدار بیشتری کاکائو یا شکلات تخته ای استفاده کنید.

مرحله ششم

البته اضافه کردن بیش از حد پودر کاکائو و شکلات می تواند روی طعم دسر تاثیر منفی بگذارد و آنرا بیش از حد تلخ یا شیرین کند. در ادامه همگی مواد را مخلوط می کنیم تا با هم به طور کامل مخلوط و یکدست شوند.

مرحله هفتم

سپس داخل قالب مورد نظر می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۴ ساعت آماده شود. پاناکوتا را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن بشقابی قرار می دهیم و قالب را بر می گردانیم تا پاناکوتا بیرون بیاید و با خامه آن را تزئین می کنیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.