طرز تهیه کرم بروله یک دسر خوشمزه و لاکچری فرانسوی

طرز تهیه کرم بروله

طرز تهیه کرم بروله طرز تهیه کرم بروله با شیر طرز تهیه کرم بروله شکلاتی طرز تهیه کرم بروله شف طیبه

کرم بروله یک دسر فرانسور فوق العاده خوشمزه و معروف است که طرز تهیه راحتی دارد. این دسر تنها با سه ماده تهیه می شود. زرده تخم مرغ و شکر و خامه از اجزای این کرم هستند. با وجود زرده تخم مرغ این دسر می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز در نظر گرفته شود اما با توجه به زرده و خامه موجود، برای کسانی که رژیم دارند توصیه نمی شود. این دسر به علت ظاهر قشنگ و بافت نرمی که دارد، می تواند به عنوان دسر در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار گیرد یا به عنوان عصرانه همراه با قهوه یا چای میل شود. دلیل منحصر بودن این دسر، لایه کاراملی کرانچی روی دسر است.

مواد لازم کرم بروله
زرده تخم مرغ5 عدد
شکر150 گرم
خامه صبحانه300 گرم
وانیل1 قاشق چایخوری
شکر برای روی دسر4 قاشق غذاخوری

دستور تهیه کرم بروله

مرحله اول

برای تهیه کرم بروله یک کاسه بزرگ را برداشته و زرده ها را داخل آن می ریزیم. شکر را اضافه کرده و حدود 5 دقیقه هم می زنیم. هم زمان با همزدن زرده ها، خامه صبحانه را درون قابلمه کوچکی ریخته و روی شعله کم قرار می دهیم تا آب شود.

مرحله دوم

نزدیک به جوش آن را از روی شعله بر می داریم. به تخم مرغ ها وانیل اضافه کرده و مجددا کمی می زنیم تا خوب مخلوط شود. وقتی که خامه روی حرارت آب شد و از کناره های ظرف شروع به حباب دادن کرد زیر شعله گاز را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

سپس کم کم خامه گرم را به زرده ها اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتی کامل مخلوط شد داخل قالب های کاسه ای یک نفره می ریزیم. اطراف قالب را تمیز می کنیم و داخل یک سینی یا ظرف پهن می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا حدود یک سوم ارتفاع قالب ها را در سینی آب پر می کنیم. فر را حدود یک ربع ساعت با دمای 150 درجه سانتی گراد گرم کردیم. سینی را همراه با قالب ها و آب داخل فر قرار می دهیم به مدت 35 دقیقه تا پخته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را از فر در آورده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد و سرد شود. سپس داخل یخچال به مدت 4 ساعت قرار می دهیم تا سرد شود. بعد از زمان معین، قالب ها را بیرون آورده، روی آن شکر می ریزیم طوری که سطح دسر را یک لایه شکر بپوشاند.

مرحله ششم

حالا باید شکر روی دسر ها را کاراملی کنیم. می توانیم با استفاده از تورچ روی شکر ها را کاراملی می کنیم. اگر تورچ دم دست نبود می توان به مدت خیلی کم از گریل فر برای کاراملی کردن شکر استفاده کرد. در ادامه دسر را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.