طرز تهیه حلوای مرمری خوشمزه و مجلسی برای پذیرایی

طرز تهیه حلوای مرمری

حلوای مرمری , طرز تهیه حلوای مرمری , دستور پخت حلوای مرمری بوتیکی

حلوای مرمری، یکی از حلوا های مجلسی و شیک هست. این حلوای خوشمزه ظاهری شبیه به سنگ مرمر دارد، به همین علت به آن حلوا مرمری گفته می شود. این حلوا، جزو حلواهای بوتیکی محسوب می شود. اگر نمی دانید، حلوای بوتیکی چیست. با ما همراه باشید تا هم با حلوای بوتیکی آشنا بشوید و هم با خود حلوای مرمری. امروزه، حلوای بوتیکی تنوع خیلی زیادی دارد و در واقع یک نوع حلوای مدرن به حساب می آید. این حلوای مجلسی به شکل های فانتزی و رنگارنگ سرو می شود برای مثال آن را با ماسوره، تزیین می کنند یا با قاشق و رولت حلوا یک روش بسیار خلاقانه برای پذیرایی هم هست که مهمان های شما را شیفته خودش می کند. قالب حلوای بوتیکی معمولا قالب های سیلیکونی است و در این روش، حلوا بافت منسجم و پودری شکلی دارد.

مواد لازم حلوای مرمری
آرد سفید۱۲۰ گرم
آرد نخودچی70 گرم
پودر قند یا پودر شکر60 گرم
کره۱۰۰ گرم
شکلات سفید90 گرم
شکلات تلخ یا کاکائویی70 گرم
پودر زنجبیل1 قاشق مربا خوری
پودر دارچیننصف قاشق مربا خوری

دستور پخت حلوای مرمری

مرحله اول

برای این که یک حلوای خوشمزه و لذیذ داشته باشید در همان مرحلۀ اول بایستی دقت لازم را به خرج بدهید. آرد خودتان را به خوبی و به مدت 25 دقیقه تفت بدهید، تفت دادن آرد باعث می شود که آن بوی خامی که آرد دارد، گرفته شود.

مرحله دوم

ولی رنگ آرد نباید تغییر کند و بهتر است که این کار را با یک قاشق چوبی انجام بدهید. بعد از این که آرد سفید به خوبی تفت داده شد، آن را از تابه در بیاورید و آرد نخودچی را به جای آن در درون تابه بریزید، به مدت 10 دقیقه در حرارت مناسب، تفت بدهید.

مرحله سوم

در حین تفت دادن آرد، کره را از فریزر خارج کرده تا به دمای محیط برسد و شکلات ها را نیز بن ماری کنید و کنار بگذارید. نکتۀ دیگر این که باید به آن توجه داشته باشید این است که، سه بار آرد خود را الک کنید.

مرحله چهارم

الک کردن آرد باعق می شود تا وقتی که حلوا پخته شد، آرد آن گوله نشده باشد و از کیفیت کار شما کم شود، پس همیشه این اصل الک کردن آرد را به خاطر بسپارید. پس بعد از تفت دادن آردها، آن دو را با یک دیگر مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سپس به صورت تدریجی و آرام آرام الک کنید، این کار را سه بار تکرار کنید. بار دیگر، به سراغ تابه بروید و آردها را درون تابه برگردانید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید. کره ای که از فریزر درآورده بودید، اکنون به دمای محیط رسیده است.

مرحله ششم

سپس 100 گرم، کره را به آرد اضافه کنید و در حدود 5 دقیقه آن را در درون آرد تفت دهید تا آرد و کره در این فاصله، به خورد یک دیگر بروند و به خوبی مخلوط بشوند. اینجاست که آرد یک حالت پودری به خودش می گیرد.

مرحله هفتم

در این مرحله باید پودر شکر یا پودر قند را اضافه و مخلوط کنید تا با دیگر مواد یکدست شود. سپس حلوا را با ترازو وزن کنید و به دو قسمت تقسیم کنید. به این خاطر گفتیم که حلوا را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله هشتم

تا به یکی شکلات سیاه بن ماری شده، به همراه پودر دارچین و به دیگری شکلات سفید بن ماری شده به همراه پودر زنجفیل اضافه کنید، سپس به خوبی مخلوط کنید که دو رنگ و دو طعم متفاوت به خود بگیرند.

مرحله نهم

دقت داشته باشید؛ هردو حلوا را با قاشق، دو یا سه بار به آرومی هم بزنید. سپس تند تند، به صورتی که حلوای شما شره کند، آن را در درون قالب دلخواه خود بریزید تا به این صورت، لایه لایه تشکیل شود و لایه ها روی هم بیافتد و طرح مرمری ایجاد شود.

مرحله دهم

این را هم فراموش نکید که، زیاد هم زدن، باعث می شود تا دو رنگ تشکیل نشود و مرز رنگ ها، زیاد پیدا نشود، پس در هم زدن احتیاط کنید و طبق دستور پیش بروید و همچنین باید، سرعت عمل بالایی داشته باشید؛

مرحله یازدهم

چرا که، اگر موقع ریختن داخل قالب، مواد سفت شود دیگه این لایه ها تشکیل نمی شود. رمز اصلی همان شل بودن حلوا است. در ادامه بگذارید حلوای شما به خوبی سرد شود، و حالا حلوای شما آمادۀ میل کردن است.

مرحله دوازدهم

شما برای زیباتر شدن کار تان می توانید حلوای خود را به اشکال مختلف تزیین کنید و در قالب های متفاوتی مثل قالب قالب سیلیکونی بریزید و به آن فرم دهید. و هم چنین شما می توانید، مابین این حلوا ها از مغزیجات استفاده کنید تا حلوایتان مغزدار و خوشمزه تر بشود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.